מתיחות בגבול טורקיה-סוריה: 34 חיילים טורקיים נהרגו הערב (חמישי) כתוצאה מתקיפות אוויריות של כוחות צבא אסד במחוז אידליב שבצפון-מערב סוריה, כך דווח בתקשורת הסורית. בטורקיה אישרו כי לפחות תשעה חיילים נהרגו במתקפה.

בעקבות הדברים, נשיא טורקיה, רג'יפ טאיפ ארדואן, כינס מפגש חירום ביטחוני כדי להעריך התפתחויות אלו בגזרה הצפון-מערבית של מחוז אידליב שבסוריה, זאת על פי שני גורמים ביטחוניים בממשל הטורקי. בתוך כך הודיע בכיר טורקי כי ארצו החליטה שלא לעצור את הפליטים הסורים מלהגיע לאירופה דרך הים והיבשה. 

כזכור, המתיחות בין צבא אסד לכוחות הטורקיים באזור גברה בשבועות האחרונים בשלל היתקלויות ביטחוניות, בהן אף נהרגו חיילים טורקיים.

על פי דיווחים נוספים בסוריה, בתום הערכת המצב החליט ארדואן שלא למנוע כניסתם של פליטים סורים לאירופה באופן יבשתי, או לחילופין, דרך הים.

טורקיה תומכת במספר קבוצות מורדים במחוז הצפוני בסוריה, על פי סוכנות הידיעות הבינלאומית רויטרס, ותמכה צבאית במאבקן בכוחות הסוריים של צבא אסד שמקבלים תמיכה מהממשלה הרוסית במהלך השבועות האחרונים.

רג'פ טאיפ ארדואן (צילום: רויטרס)
רג'פ טאיפ ארדואן (צילום: רויטרס)

כזכור, לפני כשבועיים, כוחות הביטחון הטורקיים תקפו ופגעו בכ-115 יעדים של ממשלת סוריה והרסו כליל 101 מתוכם, כתגובה על פעולת ההרג של חמישה חיילים טורקים באידליב. הפיגוע התרחש בבסיס טפטאנז, כשבוע בלבד לאחר ששמונה אנשי צבא טורקיה איבדו את חייהם בהפצצות הצבא הסורי.

כמו כן, במהלך החודש יצאה הודעה מטעם נציבות הפליטים של האו"ם שהעלתה נתונים בהם מספרים מדאיגים על המתרחש בגבול טורקיה סוריה: "מאז תחילת חודש דצמבר, 700 אלף פליטים סוריים נעקרו מביתיהם - קצב של כ-100 אלף גברים, נשים וילדים מדיי שבוע. בין אפריל לאוגוסט עקרו כ-400 אלף איש".