פרשת "עושק שחור": בית המשפט המחוזי בירושלים דחה היום (שישי) את הערר שהוגש בעניינו של אליעזר ברלנד, והותיר אותו במעצר עד ליום ראשון. כאמור, המשטרה צפויה להגיש ביום ראשון את כתב האישום נגד ברלנד, לצד בקשה למעצר עד תום ההליכים. 

כזכור, אתמול האריך בחמישה ימים בית משפט השלום בירושלים את מעצרו של ברלנד, החשוד המרכזי בפרשה בה מיוחסת לו שורה של עבירות חמורות בתחום ההונאה, מרמה, קבלת דבר במרמה וניצול ציני של חולים ובני משפחותיהם לטובת עשיית כסף קל בסכומים הנאמדים בעשרות מיליונים. במעמד הדיון בבית המשפט הגישה המשטרה הצהרת תובע החתומה על ידי פרקליטות מחוז ירושלים ולפיה בכוונתה להגיש את כתב האישום נגד ברלנד כבר בראשית השבוע הבא. 

נציין כי ההחלטה התקבלה בתום חקירה יסודית שניהל צוות החקירה המיוחד שהוקם במשטרה, בעקבות תלונות רבות שהתקבלו במשטרה אודות מעשי מרמה ופעילים של ברלנד שהגיעו אליהם לבתי החולים ובכללם ברלנד עצמו ותוך שהם מתחייבים להציל את חיי יקיריהם, דרשו סכומי כסף שנעו בין אלפי לעשרות אלפי שקלים . בחלק מהמקרים כך עלה מהחקירה העניק ברלנד למטופלים סוכריות מנטוס בתרמית שלכאורה מדובר בכדורים לריפוי תחלואיהם.