יו"ר העבודה-גשר-מרצ, עמיר פרץ, הודיע היום (שישי) בכנס פעילים כי ״בהמשך להסכמות שלנו עם בני גנץ, ראשית נשביע ממשלה של העבודה גשר מרצ עם כחול לבן כאשר ישראל ביתנו והרשימה המשותפת יתמכו מבחוץ".

"אני אקח על עצמי את תפקיד המגשר, כמבוגר האחראי, ואפעל להרחבת הממשלה לאחר השבעתה" המשיך פרץ והוסיף "הממשלה תתחייב לחדד את תהליך השלום, להעביר תקציב חברתי חדש ולמנות שר ערבי בממשלה, פרופ’ עליאן אלקרנאווי, כחלק מהצורך להרגיע את המתח בין יהודים לערבים וליצור חיים משותפים״.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיב להכרזה של פרץ, וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי "האמת נחשפה: גנץ סגר ממשלה עם מרצ, בתמיכת הרשימה המשותפת וליברמן. ממשלה כזאת היא סכנה לביטחון ישראל. עוד שני מנדטים לליכוד ואנחנו מנצחים, מונעים עוד בחירות ומקימים ממשלה".

כזכור, יו"ר כחול לבן, בני גנץ, הכריז מספר פעמים בתקופה האחרונה כי לא יקים ממשלה שתכלול את הרשימה המשותפת או שתשען על תמיכתה מבחוץ. הוא אמר בין השאר כי "ביני לבין הרשימה המשותפת ישנן מחלוקות עמוקות בכל הנוגע לסוגיות מדיניות, לאומיות וביטחוניות של מדינת ישראל". ציין גנץ והוסיף כי "ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית, יחידה בעולם,  שצריכה להגן על עצמה מפני האויבים שבחוץ, היא לא יכולה לסבול תמיכה בטרור או הימנעות מגינויו".