יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה, התייחס בראיון בתוכנית "פגוש את העיתונות" לאמירתו מוקדם יותר השבוע, שעסקה בהתנגדותו לשבת בממשלה שתתקוף ברצועה. "זו השאלה הטובה ביותר. כבר שני עשורים אנחנו רואים סבב אחר סבב. אנחנו מציעים אלטרנטיבה אמיתית-משא ומתן ישיר, שלום על בסיס שתי מדינות", אמר, "יש עם פלסטיני תחת מצור, ויש לו זכות להגדרה עצמית כמו לעם היהודי".

"אנחנו רוצים להיות בממשלה שתפעל למען השלום והשוויון. תרשמי אצלך רינה, נגיע ל-16 מנדטים. אני לא בן אדם? למה את לא שואלת את הפוליטיקאים היהודים למה הם מדברים על עזה?", הוסיף עודה, "את רוצה את ערביי ישראל מנותקים, בלי זהות לאומית? הכל שזור אחד בשני". הוא הוסיף: "ח"כים יהודים לא נשאלים את השאלות האלה אף פעם, להם מותר לדבר על עזה ולערבי אסור. כבר ניסו את כל הדרכים, אני מציע את הדרך שלנו. זו הדרך לשגשוג כלכלי. שלום על בסיס זכויות לשני העמים".

בהמשך הראיון התייחס ליחסו של רה"מ בנימין נתניהו לחברה הערבית: "יש שני סוגי גזענות, יש הסתה ישירה, ויש לבוא שבוע לפני הבחירות, אחרי עשור של הסתה, ולדבר כאילו הם ילדים: 'אני ביבי הטוב שרוצה לעזור לכם'. מה ביבי הטוב? כבר עשור אתה בשלטון". הוא הוסיף כי "נתניהו הציב תנאים כדי למנוע את מימוש התוכנית הכלכלית לציבור הערבי. הסוג השלישי הוא כשהוא מתייחס אלינו כאל פחות מעם, שאפשר לקנות דרך כסף. לא יקנו אותנו בכסף, אנחנו נאבקים לאזרחות מלאה, יהודים וערבים שווים".

"כשנגיע ל-16 מנדטים ביבי לא יוכל להרכיב ממשלה", הצהיר יו"ר הרשימה המשותפת, "לצערי הרב גנץ זז ימינה, הרבה זמן לא דיברתי אותו. ננצח לא רק את ביבי אלא את דרכו, וגנץ הולך לאחרונה בדרכו". הוא סיכם: "יש לנו הרבה עקרונות, בלי שינוי במדיניות אין על מה לדבר. אני מניח שגנץ אחרי הבחירות יחליט לבוא לקראתנו".

המרואיין הבא שנכנס לאולפן היה יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן. בניגוד לנהוג במשדרים מהסוג הזה, הוא בחר להתעלם מעודה שהטיח בו כי הוא "קשקשן הביטחון, נמר מנייר, לא שווה כלום". ליברמן השיב - "אני מקווה שבמסגרת חילופי שטחים ניפטר מאיימן עודה".

"נתניהו איבד את הבלמים, גנץ עוד לא למד לנהוג"

בתחילת הראיון הוא הגיב לסקרים האחרונים שפורסמו אמש: "נביא גם תשעה מנדטים, עשינו סקרי עומק". הוא הסביר: "אני לא פוסל את גנץ. אני פוסל רק תומכי טרור. את החרדים צריך לשלוח לאופוזיציה, הם צריכים צינון וזה יעזור גם להם. הם התחברו יותר מדי לשלטון. אנחנו רוצים מפלגות ציוניות וליברליות". לדבריו, מה שחשוב זה לא גנץ ונתניהו אלא סדר העדיפויות. "עמיר פרץ התבלבל, הסיכומים שלו הם עם נתניהו. הדבר היחיד שמעניין אותו זה הנשיאות", טען, "מה שמעניין את נתניהו זה לפגוע כמה שיותר בישראל ביתנו, כי מנענו ממשלת הלכה-חסינות, ולחסום את דרכו של יולי אדלשטיין לנשיאות".

"בבחירות ספטמבר אמרנו שנצטרף רק לממשלת אחדות לאומית. לליכוד וכחול לבן היו 65 מנדטים, הם לא היו צריכים אף אחד ואני מתייחס להבטחות שלי לבוחר ברצינות. ברור לכולם שעוד פעם נהיה לשון המאזניים ואנחנו נכריע", הסביר ליברמן, "בלי משותפת, ובלי ש"ס, בלי יהדות התורה ובלי נתניהו. זה משאיר 90 ח"כים, תראו איך הפאזל הזה יסתדר". בהמשך הראיון אמר יו"ר ישראל ביתנו כי "נתניהו חייב ללכת. הוא בנאדם חכם, קמפיינר טוב, איש עם הרבה זכויות שבכל יום נוסף בתפקיד פוגע בעצמו. הוא עשה סיבוב על תושבי בקעת הירדן".

ליברמן הוסיף: "אני מקווה שהליכוד יהיה חלק מהממשלה הבאה, הוא רכיב חשוב. אני לא בטוח שלא יזיזו את נתניהו. הוא יכול לדבר מכאן עד באב אל וואד, המידע (על מלך ירדן) הוא ברזל וכנ"ל סיפור קטאר. יש כמה עיתונאים, גם פה באולפן, שיודעים את זה". הוא הסביר: "אמרנו לנתניהו על הסיפוח - יש לך רוב, תביא. הוא לא הביא. אני הופתעתי כשראיתי שנתניהו מטרפד את חוק החלת הריבונות שלנו על הבקעה, שהוא לא מביא חוק למרות שיש רוב בכנסת, ולפני כמה ימים הבנתי שהוא העביר מסר למלך עבדאללה: 'אל תדאג, זה רק לבחירות, לא יהיה סיפוח'". לדבריו, במשך שנתיים ניסיתי להשפיע מבפנים וביום שהוא החליט על העברת הכספים לחמאס קמתי והלכתי.

"אין שיחות של שר הביטחון עם נציגי העולם הערבי בארבע עיניים, הכל ממוסמך. כולם יודעים על הפגישה, אז ממי מסתירים? מאזרחי ישראל. זה מטורף, זה שימוש פוליטי לרעה בצנזורה. אנחנו לא ניכנס לשום ממשלה בלי שנוודא שיש תח"צ בשבת ושפתיחת עסקים בשבת עוברת לסמכות השלטון המקומי", אמר ליברמן, "אני פעמיים יכולתי ללכת עם נתניהו, הוא הציע לי חצי המלכות פלוס עשרה אחוז. מי שמנע ממשלת הלכה תמורת חסינות היה אביגדור ליברמן. נתניהו איבד את הבלמים, גנץ עוד לא למד לנהוג. מי שרוצה מורה לנהיגה עם האות ל' זה אני".