התפשטות הנגיף נמשכת: מדינות נוספות מצטרפות לרשימת היעדים הנגועים בווירוס הקורונה הקטלני, שממשיך לגבות קורבנות ברחבי העולם. הבוקר (ראשון) פרסמו גורמים בתאילנד על מקרה מוות ראשון כתוצאה מהמחלה בשטחי המדינה. מדובר בגבר בן 35, שהיה חולה בנוסף בקדחת דנגי, ומת כתוצאה מהשילוב בין השניים. נכון לעת הזו, ישנם 42 מקרים של חולים מתועדים בתאילנד, כאשר 30 מהם שבו לבידוד ביתי ו-11 מהחולים עדיין מטופלים בבתי חולים ברחבי המדינה. 

גם באוסטרליה הודיעו הבוקר גורמים במשרד הבריאות על קורבן ראשון, אישה בת 78, שטופלה בבית חולים בעיר פרת' ומתה מהמחלה. לצד מקרי המוות המדוברים, מקרי הידבקות נרשמו במדינות נוספות בעולם במהלך היממה האחרונה, כאשר ארמניה הצטרפה לרשימה בהודיעה על מקרה ראשון של הידבקות בווירוס בשטחיה. מדובר בגבר בן 29 ששב לאחרונה מביקור שערך באיראן.  

כמו כן, בקוריאה הדרומית, בה המחלה התפשטה באופן נרחב ביותר, עלה מניין הנדבקים מעל 3,500 חולים נכון לעת הזו, זאת לצד נדבקים נוספים שאותרו בספרד ובכווית. בסין, שהייתה כזכור מקור התפרצות הווירוס, מגבירים את המאמצים בנסיונות ההשתלטות על התפרצות המחלה. רשויות המכס במדינה כי יבדקו בהקפדה יתרה אנשים וכלי רכב שהגיעו מיעדים שהוכו בנגיף הקורונה.

נגיף הקורונה (צילום: רויטרס)
נגיף הקורונה (צילום: רויטרס)

אמש דיווחו כלי תקשורת אמריקאית על מקרה מוות ראשון כתוצאה מהנגיף הסיני. על פי הפרסומים, הקורבן הינו תושב העיר סיאטל במדינת וושינגטון, ככל הנראה גבר בשנות ה-50 המאחורות לחייו, והוגדר כ"קבוצת סיכון" לתחלואה בנגיף.

בתוך כך, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הודיע במסיבת עיתונאים שקיים בבית הלבן כי בשל המשך התפרצות הנגיף האלים, שוקלים בממשל האמריקאי להורות על הגבלה וסגירה של הגבול היבשתי עם מקסיקו. הוא ציין כי מדובר כחלק מניסיונות ההתנגוננות הגלובליים, והיעדר היכולת לזהות נשאים רדומים.

כמו כן, דווח על המשך מגמת התפשטות המחלה בשטחי מדינות נוספות באירופה. רשויות הבריאות בצרפת דיווחו כי מספר המקרים המאובחנים במדינה חצה את רף ה-100, ובאיטליה נמנו שמונה קורבנות נוספים מהמחלה, ומספר החולים ממשיך לשבור שיאים, כשעבר את ה-1000. גם ברזיל הודיעה כי מקרה שני של הנגיף נתגלה בעיר סאו פאולו, ולפניה גם מלוקסמבורג הגיעו דיווחים על חולה ראשון בקורונה.