פחות מ-24 שעות לפני פתיחת הקלפיות, בליכוד ממשיכים לקרוא לבוחרים לצאת להצביע בטענה שהימין קרוב להשיג רוב של 61 מנדטים בכנסת. שר החוץ ישראל כ"ץ שוחח הבוקר (ראשון) עם אילה חסון וגולן יוכפז ב-103FM ואמר בעקבות הסקרים שמנבאים ייתרון לגוש הימין: "אני לא מומחה גדול לסקרים ובד"כ הם לא כל כך מצליחים לכוון, אבל המגמה חשובה יותר מהכמות. למרות שהכמות כרגע בסדר מבחינת הליכוד. המגמה היא כרגע לטובת הליכוד, אני מרגיש את זה גם בשטח"

גולן: זה לא השתנה בסופ"ש?
"לא. למה כי באולפנים היה שיח פנימי כזה או אחר?"

גולן: כי גנץ נתן הופעה טובה וההקלטות נתן אשל?
"קראתי מישהו שסקר את ההופעה ואמר שזה היה מדהים שהוא לא נכשל. אני חושב שיש כאן רצף של דברים, שני מועמדים שהכול מתרכז סביבם, כי לפיד כרגע לא מועמד אז זה נתניהו מול גנץ. אני חושב שמהביקור בוושינגטון נפתח פער, יום יומיים אחרי זה הבינו את הפער, שזה אמיתי, המיתוג הבינלאומי של נתניהו התחזק מאוד, הרבה יותר מאשר בספטמבר. עשינו גם הרבה עבודת שטח. אני הייתי ראש המטה, ביקשתי ונתניהו נענה כמו שהוא יודע. הוא חורש את הארץ, יש לזה משמעות מעגלית מתרחבת ואנחנו לקחנו 300 אלף שמות באזורי קלפיות של אחוזי הצבעה נמוכים, של אנשים שלא באו לבחור".

אילה: אתם עובדים חזק, אנחנו רוצים שתשמע את דבריו של נתן אשל עם רונן צור, תרצה להגיב?
"אני חושב שאלה דברי הבל שלא משקפים אף אחד, מנוגדים לחלוטין לרוח הליכוד, לדרך שבה אני צמחתי וגדלתי וכל האחרים, כל אחר מהכיוון שלו לתוך הגוש, המפלגה הגדולה הזאת שנקראת הליכוד".

גולן: אולי יצאה אמת מזוקקת דווקא, שהליכוד מלבים שנאה?
"האמן לי, אלה דברי הבל מוחלטים, אין בליכוד שום אפיון, אין שום דבר שקשור לדבר הזה. אני חייב לומר כיו"ר המטה שנתן אשל לא דרך במטה הבחירות, כולל בפורומים אסטרטגיים שאני יושב בהם וכולל בפעילות".

גולן: הוא מנסה למנות בכיר לקמפיין, זה לא התערבות לדעתך?
"התוצאה היא שנתן אשל לא משקף את הליכוד. רוח הליכוד היא ידועה, רוח של אחדות, כולם ביחד, הכנסים האלה מראים את זה, אלה הדברים המדהימים. מירי רגב עושה עבודה יפה בהחלט, היא לא מושכת אף אחד לליכוד, מי שמושך את כל הפריפריה זה בנימין נתניהו, זאמצעות העשייה שלו. אני עצמי אדם שפעלתי למען הפריפריה בצורה חריגה, חיבור כבישים, רכבות. אבל לא בגללי הם מצביעים לליכוד, הם מצביעים לליכוד כי הם אוהבים את נתניהו ותומכים בו, מתקוממים נגד מה שנראה בעיניהם כרדיפתו המופרזת, הלא שוויונית. אלה דברים, תופעות, בקנה מידה ענק שלא היו כמוהם אולי משנת 81 עם מנחם בגין, ולכן מה שאמר נתן אשל, שנכון שהוא מקורב לביבי, לא משקף כלום. לעומת זאת, בעיני לדברים של ישראל בכר, שתפקד כראש המטה האסטרטגי של בני גנץ, אומר עליו שהוא לא מתאים לדברים האלה, יש משמעות, אם מישהו אחר חושב שלא אז שיחשוב שלא, בעיני יש לזה משמעות הרבה יותר עמוקה".

אילה: ישראל בכר על גנץ, הליכוד היה מעורב בדבר?
"ממש לא, אני לא אדם נאיבי אבל ממש לא. הרב הזה הוא אחד שביבי פגש כמו שהוא פוגש עשרות רבנים".

גולן: במקרה יום לפני שהקלטת פורסמה?
"הוא פועל להשפיע להוריד תמיכה בעוצמה יהודית שזו מפלגה שסוחבת קולות מתוך גוש הימין, זאת המטרה שלו. להפך, הוא לא מעורב בדברים האלה. בכר קרה כאן פנצ'ר."

אילה: מה קרה שם?
"אין לי מושג"

אילה: מה יש שם בסיפור?
"אני לא יודע לעומק, אני שומע כמוכם ויש לי פחות זמן לדבר, אני מכיר את ישראל בכר והוא אמר את עמדתו".

גולן: מישהו טמן לו מלכודת? אתה יכול לומר בוודאות שהקלטת לא הגיע לפני כן למטה הליכוד או לנתניהו או למטה הבחירות?
"נתניהו לא קשור לזה. ההקלטה לא הגיעה למטה הבחירות בוודאות, נתניהו הכחיש חד משמעית שהגיעה אליו, הוא בוודאי לא היה מעורב בשום דבר. מי יכול לתזמן דבר כזה? יכול להיות שאפשר למתוח ביקורת על נסיבות הדלפה של קלטת כזו מפי רב, אבל זה לא ממעיט מחומרת הדברים שהושמעו שם".

אילה: אנשים עוד ישנו את דעתם לפני הבחירות לדעתך?
"אני חושב שאנשים גיבשו את דעתם ביממות האחרונות, בשבוע האחרון. מסה גדולה מאוד שאני רואה אותה שלא הלכה להצביע. זה מרתק, לא אחזור על זה כי תגידו לי תעמולה, הולכים לבתים ושומעים אנשים שמודים שלא הלכו להצביע. אני אספר לכם סיפור מיבנה".

גולן: אתה שר החוץ. אתה יכול לאשר או להכחיש את ההבטחה של נתניהו למלך ירדן שהבקעה לא תסופח?
"זה שקר, כל הריבונות הולכת לחול לאחר הקמת הממשלה תוך שבועות, בגיבוי אמריקני, בשיתוף אמריקני".

אילה: ליברמן אמר לי מפורשות שנתניהו הבטיח את זה.
"זה הישג היסטורי ענק של בנימין נתניהו, של קביעת גבולות המדינה".

גולן: לליברמן יש גם מקורות במשרד הביטחון. בנוסף, המלך עבדאללה בשלושת ימים הראשונים יצא בביקורת חריפה ואז השתתק בפתאומיות. איך אתה מסביר את זה?
"אנחנו הולכים להחיל את הריבונות הזאת בוודאות, בתמיכת ארה"ב. אמר את זה נשיא ארה"ב. הבעיה של ליברמן היא שהוא לא שהוא מרואיין טוב. הוא נותן כותרות, הוא ממציא. הוא חשף את הסוד של הביקור בקטאר של ראש המוסד, לא עושים דבר כזה, זה פוגע במרקם היחסים שאני חלק ממנו עם מדינות המפרץ. ליברמן לא רלוונטי, אין ממשלת אחדות כמו שהבטיח, לכן מי שמצביע לו מקבל את גנץ עם אחמד טיבי או מקבל בחירות חדשות. מי שמצביע ליכוד - עוד שני מנדטים נרכיב ממשלה לכן ליברמן מתמודד עם מצוקה שאנשים, גם אם מסכימים עם רעיון אחד או שניים שהוא מעלה, לא רוצים להצביע לו הפעם והוא הולך להיחלש".