נמשכת ההיערכות להמשך ההתפרצות של נגיף הקורונה בישראל. לצד ההיערכות בגורמי הבריאות, התכנסה היום (ראשון) ועדת השרים להיבטים הכלכליים בענף התיירות עקב התפרצות המחלה. במהלך הפגישה, נדרש שר התיירות, ח"כ יריב לוין, למשבר שעשוי להיגרם בשל התפשטות המחלה למוקדים נוספים בארץ ובעולם. 

"המשבר הזה הוא אירוע עולמי ומתגלגל. יש לו בוודאי השפעה ישירה ומידית על תעשיית התיירות בעולם בכלל, וגם בארץ. מה שנדרש בראייתי, הוא לתת קודם כל מענה לבעיות תזרימיות שיכולות להיות, ובחלק מהמקרים כבר מתרחשות, בחלק מהסקטורים בענף הזה. אני חושב שהדבר הזה הוא בולט באופן מיוחד בעולם התעופה. האחריות שיש לנו כאן היא להבטיח את קיומן ואת היכולת של חברות התעופה הישראליות לצלוח את התקופה הזו". 

ישיבת ועדת השרים להיבטים הכלכליים בענף התיירות עקב התפרצות נגיף הקורונה

"הנגיף משפיע באופן מיידי גם על מארגני תיירות נכנסת ועל סוכני נסיעות. אני חושב שהוא בהחלט עלול להשפיע בהמשך גם על מרכיבים נוספים בתוך תעשיית התיירות. כך שהמטרה היא לתת קודם כל את אותה רשת ביטחון, את אותו פתרון תזרימי, שיאפשר לעבור את התקופה הראשונה הזו בצורה טובה. אחר כך, כמובן אם וכאשר, נדע בתום המשבר מה היקפם של הנזקים אפשר יהיה לגשת גם לשאלה השנייה, שהיא שאלת הפיצויים במידה ויידרשו ויהיה מקום לתת להם", הוסיף השר. 

משה כחלון ובצלאל סמוטריץ' בישיבת ועדת השרים לקורונה (צילום: אבשלום ששוני)
משה כחלון ובצלאל סמוטריץ' בישיבת ועדת השרים לקורונה (צילום: אבשלום ששוני)

במהלך הפגנת עובדי אל על שהתקיימה היום ברוח הדברים, בדגש על החשש כבד למשבר בחברה כתוצאה מהתפרצות המחלה, נאם יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ואמר כי "אנחנו במצב חירום. אני מצפה שכל הרשויות במדינת ישראל יתגייסו למניעת קריסת אל על ושאר החברות הישראליות. אנחה את כל הוועדים לטוס מעתה רק עם חברות מקומיות - זה הזמן להראות חוסן ולכידות". 

הפגנת עובדי אל על  (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)
הפגנת עובדי אל על (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)

מוקדם יותר החודש סוכנויות התיירות איסתא וקשרי תעופה, חברת אלרוב נדל"ן וחברת שנפ דיווחו לבורסה על השפעתו השלילית של וירוס הקורונה על פעילותן העסקית. איסתא דיווחה כי היא צופה ירידה של ארבעה עד שישה מיליון שקל ברווח הנקי ברבעון הראשון של 2020. קשרי תעופה דיווחה על ירידה חדה בביקוש לטיולי שיט, טיולים מאורגנים למזרח ואפשרות לצמצום הפעילות באיטליה.