כבר בחטיבת הביניים מלמדים אותנו שהבגרויות יכולות לפתוח לנו צוהר לעולם ומלואו, ולאפשר לנו להתקבל ללימודים הגבוהים. לפיכך, רבים מאתנו משקיעים ימים כלילות כדי לשנן פרקים בתנ"ך, לעבור על תאריכים היסטוריים חשובים, לפתור כמה שיותר תרגילים במתמטיקה ולשפר את הבנת הנקרא באנגלית. אבל למרות כל המאמצים, לא אחת נוצר הצורך לשפר בגרויות ולגשת לבחינות מסוימות בשנית. 

מדוע משפרים בגרויות?
תלמיד שניגש לשפר בגרות זו או אחרת עושה זאת מסיבותיו הוא. ישנם תלמידים אשר לא השקיעו בלימודים במהלך שנות הלימוד שלהם בבית הספר, וכעת הם נדרשים להשלים את הבגרויות הבסיסיות כדי להתקבל לללימודים תואר או אפילו ללימודי תעודה. אחרים התקשו במקצוע מסוים דוגמת אנגלית או מתמטיקה, וכעת הם צריכים להשיג ציון גבוה על מנת לשפר את הסיכויים שלהם להתקבל למוסד לימודים. ויש הנדרשים לשפר בגרויות למסלולים שבהם תנאי הקבלה גבוהים במיוחד דוגמת רפואה, רוקחות או פיזיותרפיה. במסלולים אלה כל נקודה חשובה, כך שציון של 95 בבגרות בהיסטוריה יכול לעשות את ההבדל בין קבלה לאי קבלה. על כל פנים, כל אחד עושה את שיקולים שלו ומחליט אם לשפר את הבגרות או את הפסיכומטרי. 

מדוע לא כדאי לשפר בגרויות לבד?
אפשר אמנם לנסות לשפר את הבגרויות באופן עצמאי, אך לא מומלץ לעשות זאת מכמה סיבות. ראשית, אם אתם נמצאים כבר הרבה אחרי הצבא או הטיול בהודו, יהיה לכם קשה להסיר את החלודה ולחזור לתרגילים במתמטיקה או ליצירות הספרותיות בספרות. ללא הכוונה, אתם יכולים ללכת לאיבוד בין כל החומר הרב, להתייאש ולא לגשת לבחינה בסופו של דבר. מעבר לכך, חשוב לזכור כי בחינות הבגרות עוברות שינויים מדי פעם, ולכן יש צורך להתעדכן בחומר המתאים שעליו נבחנים באותה השנה. שנית, לא תמיד כיף או קל ללמוד לבגרויות לבד. מומלץ למצוא קבוצה של חברים שאפשר ללמוד איתם, ללמד אותם ואפילו לבלות אחרי הלימודים. 

בגרויות משפרים במכונים המיועדים לכך
אם אתם מעוניינים לשפר את הבגרויות בקלות ובמהירות, תוכלו לפנות למכונים מיוחדים שנועדו לכך. המורים המקצועיים מציעים לכם עזרה בכל מקצועות הלימוד, תוך שהם מתעדכנים בחומר בכל עת. במכונים אלה תקבלו את כל החומרים המעודכנים, תרעננו את הידע שלכם בחומר התיאורטי ותתרגלו בפועל את חומר הלימוד. כמו כן, הלימודים במכונים מתקיימים בקבוצות קטנות, דבר שמאפשר לכם להכיר אנשים חדשים שמשפרים בגרויות בדיוק כמוכם וללמוד אתם. 

כך בוחרים מכון לשיפור בגרויות: האתר שמוצא לכם את המחיר המשתלם ביותר 
מעוניינים לבחור במכון המשתלם ביותר להכנה לבגרויות אשר מציע לכם גם מחיר אטרקטיבי? האתר בגרויות, אשר קיים עוד משנת 2004, מאפשר לכם להשוות בין מחירי הבגרויות במכונים השונים, ולמצוא את המכון המשתלם לכיסכם. האתר נוח וידידותי למשתמש. תוכלו להקליק על הבגרות שמעניינת אתכם, ולקבל רשימה של מכונים המציעים השלמת בגרויות. כבר לא צריך להרים טלפונים למכונים ולברר הצעות מחיר. את כל המידע על מכוני ההשלמה ניתן למצוא בלחיצת כפתור אחת.

בגרויות באנגלית ובמתמטיקה – כל מה שרציתם לדעת
אם יש שתי בגרויות משמעותיות עבור התלמידים הלוא הן הבגרויות במתמטיקה ואנגלית. בגרויות אלה בעלות חשיבות רבת מעלה. ראשית, אלה המקצועות היחידים שבהן קיימות הקבצות של 3, 4 ו-5 יח"ל. ההקבצות נועדו להביא את התלמידים למצוינות, לצמצם את הפערים בכיתות ולמקסם את ההצלחה בבחינות. כמו כן, כל מי שיבקש להשלים יחידות במקצועות אלה, יוכל לעשות זאת לאחר הלימודים. 

העניין הוא שמקצועות כמו אנגלית ומתמטיקה שונים לחלוטין זה מזה. האנגלית שייכת למדעי הרוח. במהלך הלימודים נדרשים התלמידים ללמוד שפה חדשה ולהפגין את הידע שלהם במיומנויות שונות דוגמת הבנת הנקרא, הבעה בעל פה או הבנת הנשמע. התלמידים רוכשים את השפה לא רק בשיעורי אנגלית, אלא גם דרך הסביבה שבה הם נמצאים – רואים סרטים באנגלית, קוראים במאמרים, משחקים באפליקציות ועוד.

מקצוע המתמטיקה, לעומת זאת, שייך לתחום המדעים המדויקים. בתחום זה נדרשים התלמידים להפגין חשיבה לוגית, יכולת חישוב, הפשטה והיכולת לפתור בעיות. על מנת לעבור את הבגרות המתמטיקה בשלום, התלמידים נדרשים לתרגל היטב בפתירת משוואות, בעיות בגיאומטריה וכדומה. 

בחינת בגרות (צילום: אילוסטרציה,הדס פרוש, פלאש 90)
בחינת בגרות (צילום: אילוסטרציה,הדס פרוש, פלאש 90)

להכיר את מבנה הבגרויות
רגע לפני שאתם ניגשים לשפר את הבגרות באנגלית או בגרות במתמטיקה, חשוב להבין את המבנה של בחינות הבגרות. נדבר על המבנה הזה בקצרה.

מבנה הבגרות באנגלית
בחינת הבגרות באנגלית מחולקת לפי שאלונים ורמות.
כל אחת מהרמות כוללת פרקים בהבנת הנקרא, הבנת הנשמע וביצוע מטלות כתיבה:
3 יח"ל – בגרות ברמה זו כוללת שאלונים ברמות A, B ו-C, המכילים קטע שמיעה ושני קטעים בהבנת הנקרא. 
4 יח"ל – הבגרות כוללת שאלונים C, D ו-E. שאלונים אלה כוללים חומר שטרם נלמד, הבנת הנקרא, אוצר מילים, יכולות התנסחות וכדומה. 
5 יח"ל – הבחינה כוללת את השאלונים E, F ו-G. השאלות ברמה מתקדמת, וחלקן אף לקוחות מיצירות ספרותיות מוכרות. כמו כן, השאלונים בוחנים מיומנויות שונות כמו הבנת הנקרא, אוצר מילים, יכולות דקדוקיות, הבנת השפה הספרותית ועוד. 

מבנה הבגרות במתמטיקה
הבגרות במתמטיקה ממוספרת לפי שאלונים:
3 יח"ל – כוללת את השאלונים 35182, 35381 ו 3538.
4 יח"ל – כוללת את השאלונים 35804 ו-35805.
5 יח"ל – כוללת את השאלונים 35581 ו-35582.

לשפר בגרויות מבלי לאבד את השפיות
תקופת שיפור הבגרויות יכולה להיות תקופה מלחיצה של חוסר ודאות. אתם מעוניינים להתקבל למוסד לימודים מסוים, ללמוד את המקצוע שתמיד חלמתם עליו, ורק כמה נקודות בציון בבחינה באנגלית או במתמטיקה מפרידות ביניכם. זה מתסכל, אך בהחלט לא סוף העולם. ניתן לקחת את נושא ההכנה לבגרויות למקום טוב יותר ולהסתכל על התקופה לשיפור בגרויות כתקופה טובה שאפילו קצת מחזירה אתכם לתיכון.

אז איך עושים זאת? דבר ראשון, אם אתם בוחרים ללמוד במכון להשלמת בגרויות, דעו שאתם בידיים טובות. בשלב הזה אתם יכולים להירגע, כי כל שעליכם לעשות הוא להישמע להוראות המורים ולבצע את כל התרגילים בתכנית הלימוד שלכם. דבר שני, אם החלטתם לקחת פסק זמן מהחיים לטובת השלמת בגרויות, זוהי הזדמנות טובה ליהנות קצת. במקום ללמוד 24/7, תוכלו לצאת מדי פעם עם חברים, לראות סרט טוב או לשחות בים. דבר שלישי, זה שאתם לומדים לבגרויות לא פוטר אתכם מביצוע פעילות גופנית. ריצה, שחייה, משחק טניס או כל פעילות גופנית אחרת תורמת לפעילות המוחית ומשפרת את הזיכרון. מסיבה זו, כדאי בהחלט לצאת לסיבוב התרעננות. ולבסוף, הקפידו לאכול נכון ובריא. כאשר לומדים כל היום קיימת נטייה לצרוך מזונות בלתי בריאים כמו שוקולד או מזונות מטוגנים. השתדלו להימנע מכך, ובמקום זאת לצרוך מאכלים בריאים כמו דגים, דגנים, פירות וירקות. 

באתר בגרויות מוצאים את הצעת המחיר המשתלמת
מחפשים מכון שיכניס אתכם ישר לאוניברסיטה, אך גם לא רוצים להוציא הרבה כסף? נגמרו לכם החסכונות מהטיול בדרום אמריקה, אך אתם נדרשים להשלים בגרויות? היכנסו עכשיו לאתר בגרויות ותוכלו להשוות בין הצעות המחיר השונות - www.bagruyot.com.