הבוקר (ראשון) הגיש עו"ד יוסי כהן, בשם שרה נתניהו, רעיית ראש הממשלה, תביעה נגד סילבי גנסיה בגין פגיעה בפרטיות, הפרת הסכם סודיות וכן לשון הרע. בכתב התביעה מצוטט בין היתר כי: "מדובר בעוולות מתועבות וחסרות עקבות מתוך מטרה לבייש ולהלבין את פניה של הגברת נתניהו ברבים, באמצעות פרסום כזבים שאין בהם שמץ של אמת". 

התביעה, שהוגשה לבית משפט השלום בירושלים, הוגשה כאמור כנגד גנסיה, שהייתה עובדת במעון ראש הממשלה בין החודשים יוני 2019 לנובמבר באותה השנה, וכן נגד החברה החיצונית שהעסיקה את גנסיה, מוריה שירותי ניקיון. 

עיקר הטענות של נתניהו, שהובאו על ידי בא כוחה עו"ד כהן, נוגעים להסרת התחייבויות מפורשות מצד גנסיה, הנוגעות בשמירת סודיות, זאת לצד כתיבת פוסטים מכפישים המסתמכים על קטעי רכילות שהכילו פרטים שנטענו על ידי עובדים אחרים במעון. בעקבות כך, נכתב בתביעה, נפגע שמה הטוב של הגברת נתניהו, נפגעה פרטיותה ונגרמו לה נזקים כבדים מנשוא. 

בנוסף, טענו באי כוחה של נתניהו, הנתבעת ביצעה את עבודתה ומטלותיה באופן לקוי, ונעדרה רבות וללא אישורים מוצדקים במשך כל תקופת העסקתה. עוד צויין כי קורות החיים שהגישה עם קבלתה למשרה לא שיקפו את המציאות כלל. 

אחד מהממצאים המתוארים בתביעה עוסק בכך שלאחר שגנסיה פרסמה פוסט שלילי כלפי נתניהו, בעקבותיו התבקשה לסיים את עבודתה במעון ראש הממשלה, התחרטה  גנסיה והפצירה שיחזרו בהם מהפיטורים. עוד צויין כי העובדת הביעה חרטה לאחר המקרה האמור וביקשה לשוב לעבודתה, אז פרסמה פוסט מיוזמתה בו היא מציינת כמה היא מעריכה את נתניהו ואת משפחתה ואוהבת את עבודתה, כך לשון המכתב. 

לכתב התביעה צורפה הצהרת הסודיות שלטענת הגברת נתניהו, הופרה על ידי גנסיה. התביעה עומדת על 200 אלף ש"ח על שני הפרסומים עליהם אחראית העובדת, מהם עולה לכאורה לשון הרע, זאת בנוסף לפיצוי נוסף על עוגמת הנפש בסכום דומה. 

כזכור, הפרשה התגלתה לפני מספר חודשים, אז פנתה סילבי מיוזמתה לחדשות 12 וסיפרה כי "שרה נתניהו איימה עליי עם מגהץ. היא לא אישה בריאה בנפשה". עוד הוסיפה סילבי כי נתניהו "כל הזמן הייתה אומרת לי שאני שתולה. אני לא שתולה. למה כתבתי מכתב התנצלות? פשוט הכריחו אותי לכתוב אותו, אחרת לא יכולתי להיכנס למעון. לא הייתה לי בעצם ברירה".