איראן סובלת ממחסור חמור במסכות עקב התפרצות נגיף הקורונה במדינה, כך הודיע היום (ראשון) שר הבריאות, סעד נמכי, במכתב לנשיא חסן רוחאני, הוא הוסיף כי במדינה כבר לא מייצרים מסכות. היום הודיעה איראן ש-54 מאזרחיה מתו מנגיף הקורונה. 

במכתבו לנשיא רוחאני גילה נמכי כי עמיתיו במשרד הבריאות רוכשים באמצעות מתווכים כל יום מסכות מוברחות בשווקים השונים במחירים מופקעים, בשל הצורך הדחוף במסכות.

לאור המצב, הגיעה לאיראן משלחת מסין, יחד עם ציוד רפואי, על מנת לסייע בהפסקת התפשטות המחלה. האירוניה היא שרק לפני 20 ימים, הודיע שר הבריאות כי איראן תרמה שני מיליון מסכות לסין.

במקביל, הורה עוזר שר הבריאות למנוע אשפוז חולים שאינם במצב חירום, והורה לכל בתי החולים ברחבי איראן לקבל חולים החשודים כנגועים בנגיף הקורונה. ההוראה כוללת גם את בתי החולים הפרטיים, אך לא המקצועיים.

במקביל, עלי אבזארה, סגן נשיא בית החולים האוניברסיטאי קום, כי 652 איש אושפזו בארבעה בתי חולים: פרקאני, אימאם אל-רידא, עלי בן אבי טאליב וכמכאר בעיר קום, וזאת, עד לשבת. "אנו מוסיפים מיטות ומחלקים תרופות וציוד מגן, ובכל זאת אנו רואים אנשים ברחובות", התלונן.

גם בטהרן אזלה קיבולת בתי החולים שיועדו לבידוד. הרשויות הודיעו מוקדם יותר על קיבולת של 400 מיטות לחולי הקורונה, מה שמצביע שמספר החולים האמיתי, או כאלה הנמצאים בבידוד, עולה בהרבה מהמספר עליו הכריזו הרשויות.

ערוץ "איראן אינטרנשיונל" בערבית ציטט מקורות שאמרו, כי מספר מקרי המוות של קורונה באיראן עלה ל-367, אך מייד לאחר מכן טהרן הכחישה את הנתון. בדיווח מפי מקור בכיר במדינה נאמר עוד, כי "רשמנו 205 מקרים נוספים של קוביד-19 תוך 24 שעות", כולל 22 מקרים במחוז גוליסטן בצפון-מזרח המדינה.