מבצע "מגן האביב": צבא טורקיה תקף היום (ראשון) מספר יעדים של כוחות המשטר הסורי, זאת עם תום האולטימטום בו של אנקרה, בודרשה מכוחות אסד לחזור לגבולות סוצ'י. כמו כן, משרד ההגנה הטורקי הודיע כי הפיל שני מסובי קרב סוריים, שניסו להפיל מטוסי קרב טורקיים. 

מוקדם יותר היום, שר ההגנה הטורקי, הולאוזי אקאר, הכריז על מבצע צבאי נגד משטר נשיא סוריה, בשאר אסד, בצפון סוריה בשם "מגן האביב". זאת, בתגובה לתקיפות המשטר על כוחות הצבא הטורקי. אקאר צוטט בעיתון הטורקי הורייט אומר, כי: "מבצע מגן האביב יוצא בתגובה למתקפה הנפשעת על כוחותינו ועל אזרחים במחוז אידליב בסוריה". משרד ההגנה הטורקי, הודיע עוד כי אנקרה אינה רוצה להתנגש עם כוחות צבא רוסיה וכי מטרותיה הם "עצירת מעשי הטבח של המשטר הסורי". טורקיה טוענת, כי "תפעל לעצירת ההגירה משטח סוריה".

בשבוע שעבר גורם בממשל באנקרה הודיע כי 34 חיילים של צבא טורקיה נהרגו באידליב. מרכז המעקב הסורי לזכויות האדם, היושב בלונדון, דיווח במקביל כי החיילים הטורקיים נהרגו במתקפה של צבא אסד. כלי תקשורת של המשטר הסורי דיווחו על ירי של פגזים לעבר העיר תל רפעת בפרבריו הצפוניים של מחוז חלאב.

בהודעה שפרסמה אז לשכתו של הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן נאמר: "החלטנו להשיב למשטר הסורי שמכוון את נשקיו לעבר חיילינו. הדם של חיילינו לא יישפך לשווא; נמשיך בפעילות הצבאית שלנו על אדמת סוריה". עוד נמסר כי "אנו לא נעמוד ונצפה מהצד בפשעי המלחמה שמתבצעים באידליב, בדומה לאלה שהתבצעו ברואנדה ובבוסניה".

כזכור, באחרונה הגביר צבא טורקיה את נוכחותו באזור אידליב בסוריה, בעקבות המבצע של צבא אסד באזור. רשתות התקשורת בטורקיה דווחו, כי ב-17 הימים האחרונים באידליב נוטרלו 2012 חיילים סוריים ואנשי מיליציות הנאמנים למשטר אסד. בנוסף, הופלו שני מטוסי קרב מדגם סוחוי 24, הושמדו 103 טנקים, חמישה מסוקים, 72 כל רכב חמושים ותותחים ושלושה מערכי הגנה אווירית - שאחד מהם הפיל כטב"ם טורקי באזור העיר האיסטרטגית סראקב שבפרברי אידליב.

מקור צבאי טורקי הודיע, כי המטוסים הסורים ניסו להפיל מטוסי קרב טורקיים. סוכנות הידיעות הסורית, סאנ"א, ציטטה מקור צבאי סורי שהודה כי שני מטוסי קרב סורים נפגעו וכי לטייסים שלום.