מכה קשה נוספת נוחתת על חברות התיירות בגלל בהלת הקורונה. בימים האחרונים הודיעו ועדי העובדים של בנקים שונים על ביטול טיסות שתוכננו עבור אלפי עובדים בשל הפחד מנגיף הקורונה.  כן מסתמן כי הוועדים צפויים לבטל גם את הטיסות לרגל חופשות הפסח שתוכננו  לחודש הבא. כך נודע ל"מעריב".

גל הביטולים בא לאחר שמשרד הבריאות פרסם בשבוע שעבר אזהרת מסע שלפיה הוא ממליץ להימנע מטיסות לחו"ל, אלא אם כן אלה נסיעות חיוניות. כתוצאה מכך כבר בוטלה טיסה מתוכננת של 2,000 מעובדי בנק לאומי לפירנצה. יו"ר הוועד, מירי רובינו, שוקלת לבטל גם את הטיסות שתוכננו לפסח ולשקול מחדש טיסות לחו"ל רק לקראת ראש השנה.

גם ועד העובדים בדיסקונט אינו אדישים למצב. טיסה ללונדון של מאות עובדות שתוכננה לרגל יום האישה בוטלה ברגע האחרון והנהלת הוועד תתכנס היום כדי לשקול את גורל הטיסות שתוכננו לפסח למספר יעדים בחו"ל ובראשם יפן, ארמניה ועוד. יו"ר ועד עובדי דיסקונט, רפי קזלקופי, מסר ל"מעריב" כי הנטייה היא שלא לאשר בעיתוי הנוכחי את הנסיעות לחו"ל אלא לדחותן.
המצב בבנק הפועלים דומה: עובדים בבנק כבר הודיעו על חוסר רצונם לצאת לחו"ל כעת.

בתוך כך בהנהלת הבנקים נוקטים צעדי זהירות נוספים מחשש להתפשטות הקורונה. ההנהלה הורתה שלא לקיים ישיבות של יותר מחמישה משתתפים, ואם נדרש מספר משתתפים גדול יותר, הישיבה תיערך באמצעות טלפון או סקייפ. עוד הוחלט כי עובדים השבים מחו"ל, בין מהמזרח ובין מאיטליה, יידרשו להישאר בבידוד למשך 14 יום. עוד הוחלט לבטל את כל התכנסויות העובדים והלקוחות עד ה־15 בחודש.

בבנק דיסקונט הוחלט לצמצם את ישיבות העבודה הלא חיוניות בקרב מנהלי הבנק ואתמול בבוקר החליט הבנק לבטל גם את כנס המשכנתאות השנתי עקב המצב. עובדים ששבו מחו"ל נדרשים לדווח על כך למחלקת משאבי אנוש.

לוין: "משבר מתגלגל"

שר התיירות ח"כ יריב לוין אמר בישיבת ועדת השרים להיבטים הכלכליים בענף התיירות כי "המשבר הזה הוא אירוע עולמי מתגלגל שיש לו השפעה ישירה ומיידית על תעשיית התיירות בעולם בכלל וגם בארץ". לדבריו, "באחריותנו להבטיח את היכולת של חברות התעופה הישראליות ושל תעשיית התיירות לצלוח את התקופה הזו".

לוין טוען כי "המטרה היא לתת רשת ביטחון - פתרון תזרימי - שיאפשר לעבור את התקופה הראשונה בצורה טובה. אחר כך - כמובן לאחר שנדע, בתום המשבר, מה היקפם של הנזקים - אפשר יהיה לגשת גם לשאלה השנייה, שהיא שאלת הפיצויים, במקרה שיידרשו ויהיה מקום לתת להם".