מהפך בבחירות בסלובקיה: מפלגת "העם הפשוט" מהמרכז־ימין הדיחה מהשלטון את מפלגת "כיוון" הסוציאל־דמוקרטית בתום מערכת בחירות שעמדה בצל המאבק בשחיתות והרצח של עיתונאי לפני שנתיים.

לפי התוצאות הסופיות, מפלגת העם הפשוט זכתה ב־53 מתוך 150 מושבי הפרלמנט, 34 מושבים יותר מאשר בבחירות 2016, ומפלגת כיוון ירדה ב־11 מושבים ונשארה עם 38 צירים. מפלגת "אנחנו משפחה" קיבלה 17 מושבים, ומפלגת "העם - סלובקיה שלנו" הניאו־נאצית קיבלה עוד שלושה מושבים ועומדת על 17 חברי פרלמנט. מפלגת "חירות וסולידריות" קיבלה 13 מושבים, ומפלגת "למען העם", שהוקמה רק בספטמבר האחרון, נכנסה עם 12 צירים.

הבחירות נערכו שנתיים אחרי הרצח של העיתונאי החוקר, יאן קרוציאק, וארוסתו מרטינה קוסנירובה. קרוציאק עסק בתחקיר על קשרים בין הנדרנגטה, המאפיה בחבל קלאבריה באיטליה, לבין אנשי עסקים ומפלגת כיוון. הרצח גרר הפגנות המוניות והן הביאו להתפטרות ראש הממשלה, רוברט פיצו, ושניים משריו, והשחיתות הפכה לסוגיה המרכזית במערכת הבחירות שהעלו יריביה של מפלגת השלטון.

מנהיג מפלגת העם הפשוט, איגור מטוביץ', שצפוי להפוך לראש הממשלה החדש, הצהיר כי התוצאות הן "המהפכה השלישית והתקוממות לאומית".