גירושין הוא אחד המשברים הגדולים עבור אדם ומשפחתו. בשנים האחרונות אנו עדים לגידול במספר המתגרשים בישראל. כאשר זוג מגיע להחלטה להתגרש עומדות בפניו שתי אפשרויות. האחת היא ללכת בדרך של הליך משפטי בבית המשפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני. הדרך השנייה היא להגיע לגישור גירושין.

גישור גירושין, מספק פלטפורמה מותאמת לבני הזוג שבתוכה הם יכולים בתיווך צד שלישי, המגשר, לכתוב בעצמם את ההסכם שילווה אותם שנים ארוכות אחרי הגירושין. באווירה נעימה, נינוחה, אינטימית בה יש מקום לכל אחד מבני הזוג להביע את עמדותיו, רצונותיו וצרכיו ניתן להגיע להסכמות בכל התחומים שנוגעים למשפחה הספציפית. ההסכמות חייבות להיות מקובלות ומתאימות לשני הצדדים ובעיקר כאלו שלוקחות בחשבון את טובתם ורווחתם של הילדים לטווח הארוך.

גישור באמצעות צד שלישי יכול לסייע לבני זוג להגיע להבנות והסכמות לגבי עתידם
מחקרים מלמדים שזוגות בהליך גירושין, אף על פי שהם נמצאים בסערת רגשות, יכולים להגיע להבנות, ולקבל החלטות מושכלות לגבי עתידם ועתיד ילדיהם, בעידוד ובתמיכה של צד שלישי, נייטרלי ואובייקטיבי שזה תחום המומחיות שלו אשר מעודד שיח מכבד ויוצר בחדר אווירה טובה. 
לפניה ישירה אל עורכת דין מיה שפילמן, לחץ/י כאן

יתרונות הליך הגישור בגירושין:
1. הליך הגישור מתקיים מרצונם החופשי של הצדדים. הם מגיעים ביחד בהסכמה לתהליך ומכאן מתחילה הדרך המשותפת שמטרתה לבסוף להגיע להסכם גירושין.

2. ההליך מתנהל באווירה נעימה, נינוחה, מכבדת בין הצדדים לבין המגשר. חלק מהפגישות מתקיימות במתכונת משותפת וחלקן מתבצעות כאשר המגשר נפגש בנפרד עם כל אחד מבני הזוג.

3. ההליך הוא אינטימי ואינו פומבי. אין שותפים להליך, צופים ועורכי דין בחדר. המגשר מחויב לסודיות מוחלטת ולא ניתן להעיד אותו בבית המשפט על דברים שנאמרו בגישור או לחילופין להשתמש בדברים שנאמרו בחדר.

4. ההליך קצר משמעותית ביחס להליך משפטי. לכל זוג סיפור משלו וכל משפחה עם המורכבות שלה אבל תהליך גישור ממוצע אורך כשמונה עד עשר פגישות גישור שבסופן המגשר מנסח את ההסכם על בסיס ההסכמות שנקבעו בגישור. תהליך גישור ממוצע אורך כחודשיים וחצי מרגע הפגישה הראשונה ועד לרגע שבו יש הסכם גירושין. את ההסכם יכולים בני הזוג לאשר בבית המשפט לענייני משפחה וזה האחרון נותן לו תוקף של פסק דין.

5. יצירתיות וגמישות - כיוון שההליך מתנהל מחוץ לבית המשפט ובהסכמת הצדדים, הצדדים יכולים לנסח עבורם כל הסכם שעולה על רוחם ושיכול לעבוד להם. אין הסכם גירושין אחד שדומה לאחר ולכן השמיים הם הגבול עבור בני הזוג. נוסף על כך, כיוון שמדובר בהליך שמתנהל בין שלושה אנשים, יש גמישות רבה בקביעת מועדי הפגישות, ניתן לבטל מפגש במקרה הצורך, לקבוע מועד מחדש והכל בהתאם לצרכי הצדדים ורצונם.

6. זמינות - בדרך כלל הליך גישור יכול להתחיל מיד או בסמוך להחלטת הצדדים להגיע לגישור ואין צורך בזמני המתנה ממושכים.

7. עלות הליך הגישור זולה משמעותית מאשר הליך משפטי וייצוג משפטי עבור כל אחד מהצדדים. בגישור שני הצדדים שוכרים איש מקצוע אחד ויכולים לחסוך כסף רב.

8. מערכת יחסים טובה - הליך הגישור מקדם תקשורת טובה בין הצדדים ולכן הדבר משפיע לטווח הארוך על מערכת היחסים ביניהם. הדבר חשוב בעיקר כאשר יש ילדים. לזוגות שמתגרשים בגישור סיכוי טוב יותר לייצר עבור הילדים שלהם תנאים טובים ביום שאחרי הגירושין. הדבר מתאפשר בעיקר הודות לאווירה הטובה והמכבדת בחדר הגישור ולאפשרויות האינסופיות שעומדות לרשותם בניסוח ההסכם. 

9. מסר חשוב לילדים - כאשר ההורים מתגרשים אבל עושים זאת בדרך מכבדת של שיתוף פעולה ורצון הדדי תוך ניסיון לכבד ולהבין את הרצונות והצרכים של הצד השני, יש כאן מסר לילדים. הילדים לא צריכים להרגיש שהם נקרעים בין ההורים או שהם נאלצים לבחור צד. הדבר חשוב ביותר לקשר המשמעותי והכל כך חיוני שנרקם בין הילדים לשני ההורים. 

10. הסכם שמחזיק מעמד הרבה שנים - מחקרים מראים כי הסכם גישור גירושין שהגיעו אליו שני הזוג מרצונם ומתוך תהליך של שיח מכבד, עבודה ושיתוף פעולה, יחזיק מעמד הרבה שנים מאחר שהצדדים מרגישים שלמים ובטוחים בהסכם שיצרו ביחד.

הליך גישור גירושין - כך תשמרו על האינטרסים שלכם ותגנו על ילדיכם 

לסיכום, בני זוג שעומדים בפני גירושין ובעיקר כאלו שיש להם ילדים משותפים, חייבים לבדוק לפני הכל את החלופה של גישור. בתהליך טוב, מעצים ששומר על שני הצדדים ועל האינטרסים המשותפים והנפרדים שלהם, יכולה המשפחה החדשה לצאת לדרך כשבידה הסכם שישמור עליה בטווח הארוך וישאיר את הילדים מוגנים.

עורכת דין מיה שפילמן – מגשרת בגירושין, בעלת תואר ראשון בעבודה סוציאלית משנת 1999, בעלת רישיון עריכת דין משנת 2005 ומגשרת מוסמכת בגירושין מטעם לשכת עורכי הדין.