כיצד תתכננו נכון אירוע חורף?
יותר ויותר ישראלים גילו את היתרונות והייחודיות של אירוע בחורף, אחרי הכל, מבחינת מזג האוויר בארץ, בואו נודה, זאת לא אירופה.. יש כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון, בתכנון האירוע, על מנת להשיג את המקסימום:

· מיקום יחסית קרוב ונוח – בקיץ אנחנו מסתובבים המון, בחורף אנשים פחות בעניין של לנסוע רחוק, אז כדאי לשים לב לבחור מקום שיהיה יחסית קרוב לכמה שיותר אורחים.

· אווירה חמה – אז נכון שאנחנו לא באירופה, אבל רוב האנשים אוהבים שיש אווירה חמה ונעימה בחורף. חשוב לארגן חימום איכותי ובטיחותי למקום, פינות ישיבה מפנקות עם פופים למשל, ולידן פטריות גז שמחממות נהדר, אופציות מגוונות לשתייה חמה, ואל תשכחו לוודא שהחנייה לא הופכת להיות חגיגת בוץ, במידה ויורד גשם. 

· מבחינת האוכל באירוע - חשוב לקחת בחשבון שהמאכלים של החורף שונים מאלו של הקיץ, ובדיוק מהסיבה הזו, ריכזנו עבורכם שלושה קונספטים שונים. קבלו.

אילו סגנונות של אירוח קולינארי יכולים להתאים לאירוע חורף?

קייטרינג צמחוני וטבעוני – מתי טעמתם קינואה פרובנס?
ידעתם שישראל היא אחת המדינות היותר מתקדמות בנושא המטבח הצמחוני והטבעוני? מסתבר שקהל ישראלי רב עושה דרכו אל עבר המטבח הצמחוני והטבעוני, וכבר מזמן התקדמנו מהגשת שניצל תירס באירועים. אם הקיץ הוא העונה לעל האש, הרי שהחורף, הוא העונה למטבח הצמחוני והטבעוני. "מגוון המנות במטבח הצמחוני והטבעוני הן לא רק רבות, אלא בעיקר משגעות, מפתיעות ומשביעות, גם את הקהל הבשרי", מסביר לנו , השף המנצח של קייטרינג גליאנו.

גליאנו (צילום: שאטרסטוק)
גליאנו (צילום: שאטרסטוק)
 
"מה שיפה במטבח הטבעוני, הוא התפריט המעניין, המקורי, שמורכב כולו מחומרי גלם מהטבע. אנחנו לא משתמשים בכל מיני תחליפים מלאכותיים, אלא נותנים לטבע לעשות את שלו, בכל הפאר וההדר שיש לו". במטבח הטבעוני אפשר למצוא מנות טבעוניות נהדרות וטעימות כמו קינואה פרובנס בעשבי תיבול וחמוציות, אנטיפסטי ממבחר ירקות העונה, וכמובן, מנת הדגל המצוינת: דלעת ערמונים אפויה במילוי כרישה, פטריות ואגוזי מלך.

חשוב להבין, אירוע שבוחר בקייטרינג צמחוני או טבעוני, במיוחד בתקופה זו בה המודעות לסביבה הולכת וגדלה, בוחר להציג אמרה מסוימת, של חיבור לטבע, התחשבות בבעלי החיים, ובעיקר מראה לכולנו, שאפשר בהחלט לאכול, ליהנות וגם לשבוע, מתפריט לא בשרי. 

קייטרינג דוכני מזון בהתאמה לחורף
את טרנד דוכני המזון כולנו כבר מכירים, נכון? הם טעימים, קלילים, נגישים, לעיתים גם זולים יותר במחיר, ובאותה מידה גם אלגנטיים, עשירים במבחר, נאים למראה, ובהחלט מציעים פיתרון נהדר לאירועים בחורף. חיפשנו חברה שמציעה דוכני מזון לאירועים, בהתאמה לחורף, מצאנו את קייטרינג משהו מיוחד, שבהחלט נותן מענה לאירועים בחורף. החבר'ה המוכשרים האלו מציעים דוכן מרקים, למשל, דוכן איטלקי (פסטות, רביולי ולזניה), טאבון, וכמובן גם תפריט בשרי עשיר במגוון דוכני מזון כגון המבורגר, רוסטביף, אסאדו, קבב טלה, דוכן שווארמה ומטעמים נוספים. אם אתם מעוניינים בתפריט חלבי, תוכלו בהחלט ליהנות מדוכני מזון כמו שקשוקה, ג'חנון, תפו"א בלגי, חומוסיה, בורקס טורקי, פלאפל ועוד. 

"היתרון הגדול של דוכני מזון הוא במגוון הרחב שאפשר להציע לאורחים באירוע בכלל, ובחורף בפרט", מספר לנו השף של קייטרינג משהו מיוחד. "הפידבקים שאנחנו בעיקר מקבלים, מהמפיקים של האירועים וגם מהאורחים, מתייחס לסגנונות הקולינאריים הרבים, הרבה יותר מקייטרינג רגיל שמציע מנות לשולחן או בופה. זה מאפשר לכל אחד למצוא את המגוון שהוא אוהב, ולעוף על זה".

קייטרינג משהו מיוחד (צילום: שאטרסטוק)
קייטרינג משהו מיוחד (צילום: שאטרסטוק)

מה שיפה בדוכני מזון, הוא הקלילות והזרימה, לא רק של המנה העיקרית, אלא גם של המנות האחרונות. "משהו מיוחד" מציעים קינוחים מרהיבים ומתוקים, לצד פירות העונה וחטיפי בריאות, כך שכל אחד יכול למצוא את הקינוח האהוב שלו, לסיום המנה של הערב.

קייטרינג של שף פרטי
אם אתם מחפשים רעיון כיצד לערוך אירוע בוטיק בלתי נשכח, בעונת החורף, הרי שאחת ההצעות המומלצות היא לעשות זאת באמצעות שף פרטי, שנמצא שם איתכם, חותך וקוצץ, מטגן, מבשל ומספר לכם סודות מהמטבח. הרי החורף מטבעו מכנס אותנו למקום סגור, למה שלא נזמין שף מקצועי ברמה גבוהה, לערב מנצח?

כשראינו את שף פרטי גיא רוזן עושה זאת בלייב, לא רק ליקקנו את האצבעות, נהנינו מכל רגע בדרך להגשת המנות. רוזן הוא שף מקצועי ביותר, שאוהב להשתמש בחומרי גלם איכותיים, טריים, והכל מתוך אהבה לאוכל ולבישול. טעם השף מציע קייטרינג חלבי, בשרי, טבעוני, אסייתי, איטלקי ועוד.
"אחד הדברים היפים באוכל", מספר לנו רוזן, "הוא היכולת לבחור חומרי גלם כאוות נפשנו, ולהכין תפריט שמותאם באופן אישי לכל קבוצת אנשים. חוץ מהעובדה שזה מרשים את האורחים, שהתפריט הותאם עבורם באופן אישי, יש בכך גם אמירה אותנטית, ייחודית, וזה אחד הדברים האהובים עליי במקצוע הזה“.

שף  (צילום: שאטרסטוק)
שף (צילום: שאטרסטוק)

היתרונות והייחודיות של אירועים בחורף
מעבר ליתרונות שמנינו בתחום האוכל, יש יתרונות נוספים לאירוע בחורף, וכדאי לקחת אותם בחשבון:

פניות גבוהה יותר של המשתתפים – החורף נחשב כעונה רגועה בישראל מבחינת חופשות, טיולים וטיסות לחו"ל. אירוע בקיץ, בדרך כלל גובה מחיר של השתתפות חלקית, לא כולם בארץ, או שמשפחה קרובה נאלצת לשנות תוכניות של חופשה על מנת לא לפספס את האירוע. בחורף, רוב הישראלים בארץ, פחות בתזוזה, והפניות לאירוע גבוהה יותר.
פניות גבוהה יותר של אנשי מקצוע – מתי בפעם האחרונה ניסיתים להשיג צלם או דיג'יי לאירוע ביום חמישי בימי הקיץ? תאמינו לנו,זו משימה לא פשוטה. אחד היתרונות הברורים של אירוע בחורף, הוא פניות גבוהה יותר של אנשי המקצוע, שיכולים לספק לכם שירות מצוין, בלי לחץ.
מחירים נוחים יותר באופן משמעותי – לא רצינו לציין את היתרון הזה במקום הראשון, אבל ברור לכולנו, שמנה בחורף ומנה בקיץ, יכולות לפעמים להיות מתומחרות בהבדל של 40-80 שקלים למנה, וזה הבדל משמעותי. אגב, לא רק האוכל, המון שירותים כמו עיצוב, איפור, צילום, תאורה, דיג'יי ושירותים נוספים, מתומחרים בחורף במחירים נוחים יותר. 

והכי חשוב – שיהיה במזל טוב, ונתראה בשמחות!