עבור ג'ון ריינולדס, שתיית משקה אנרגיה בדרך לעבודה הייתה נראית כמו דרך טובה לעזור לו להישאר ערני לקראת משמרות הלילה. אך אשתו קסנדרה, מקליפורניה, אומרת שזה היה הרגל שבסופו של דבר הרג אותו. ריינלודס בן ה-41, לא שתה ולא עישן כל חייו, אך למרבה הצער נפטר בפברואר 2011 בעקבות דום לב. אשתו קסנדרה בת ה-49, החליטה לפרסם פוסט קורע לב וסיפרה על הפעם האחרונה בה ראה את ילדיו כדי להדגיש את הסיכונים של משקאות אנרגיה עתירי הקפאין.

האב לשלושה עבד לילות כמכונאי ובדרך כלל היה שותה משקה אנרגיה בדרכו לעבודה. עד שבוקר אחד, אישתו התעוררה ומצאה אותו מתנשם בכבוד, עד כדי כך שנאלצה לבצע פעולות החייאה בזמן שחיכו נואשות לשירותי החירום. הוא הועבר מיד לבית החולים, שם הוכנס לתרדמת רפואית ובהמשך התברר כי הוא סבל מדום לב.

דום לב (צילום: ingimages.com)
דום לב (צילום: ingimages.com)

שבועות ספורים בלבד לאחר שהתאשפז, נקבע כי ג'ון נמצא במצב של מוות מוחי ואישתו קיבלה את ההחלטה קורעת הלב לכבות את המכשירים התומכים ולסיים את חייו. לזוג, שהיה ביחד עשר שנים, שלושה בנים שהיו אז חמש, שש ושמונה.

כעת, תשע שנים לאחר מות בעלה, קסנדרה השיקה פרויקט חדש שמטרתו להעלות את המודעות לסכנות של משקאות אנרגיה ותוספי טרום אימון. היא מפצירה באנשים לדווח לסוכנות המזון הממשלתית בכל חשד קטן שעולה בנוגע לחומרים אלה. לטענתה, המשקאות האלה לא נבדקים מספיק ואין מגבלת גיל לקנות אותם. "חשוב שאנשים יבינו שהסכנות לא מסתכמות רק בתכולת הקפאין והסוכר הגבוהה, אלא בשילוב של כמה גורמים.

דום לב, אילוסטרציה (צילום: ingimages.com)
דום לב, אילוסטרציה (צילום: ingimages.com)

בפוסט שפרסמה, כתבה קסנדרה: "ג'ון היה בריא. הוא התאמן ועשה ספורט מדי יום. הוא עבר בדיקה גופנית מלאה בחודש שלפני המקרה וכל התוצאות שלו חזרו בסדר. כשהוא פונה לבית החולים, הרופא אמר לי שרמות הסוכר שלו היו בשמיים ואפילו חשב שיש לו סוכרת. הוא שאל אותי כל מיני שאלות על אורח חייו, אם הוא לקח תרופות ואם יש לו בעיות בריאותיות".

לטענתה, הקרדיולוג שטיפל במקרה היה מופתע מתוצאות הבדיקות ואמר שזה לא תקין שגבר בריא בן 41 שלא שותה או מעשן, נראה כמו אדם שיש לו לב חזק ועבר בדיקה הפיזית ללא ממצאים, סובל מדום לב. הוא החל לשאול את קסנדרה סדרת שאלות על סוג המזונות שג'ון אכל ואילו תרופות הוא היה לוקח.

מוות מוחי, אילוסטרציה (צילום: ingimages.com)
מוות מוחי, אילוסטרציה (צילום: ingimages.com)

"בסופו של דבר, הרופא שאל אותי אם הוא שתה משקאות אנרגיה ועניתי כן, אבל רק פעם ביום. הוא הסביר מיד שמספיק משקה אנרגיה אחד בלבד כדי לגרום להפרעה בקצב הלב, שעלול להוביל לדום לב. כאשר נקבע המוות המוחי, נתתי לילדי לבוא לבקר אותו כדי להיפרד, וביקשתי מהאחות להסיר כמה שיותר חוטים כדי שלא יפחדו", סיפרה.

"אני רוצה שאנשים יידעו כמה מסוכנים המשקאות האלה, וחשוב שאנשים ידברו על אובדן אהוביהם כי זה קורה כל הזמן, פשוט אנשים לא שומעים על זה. הרופא אמר לי ששתיית משקאות אנרגיה זה כמו לשחק רולטה רוסית עם החיים שלך והמשפט הזה ממש נחרט לי בראש. שמעתי כל כך הרבה סיפורי אימה מהורים שילדיהם נפטרו כתוצאה מהמשקאות הללו, אולם דיווחו על פחות מ- 1% מההשפעה השלילית הקשורה במשקאות האנרגיה".