המשקה הרשמי של עונת החורף זכה למוניטין חיובי במיוחד. הוא יעיל להתחממות בעונה הקרה וגם מקל ומנחם בזמן שפעת טורדנית, אך האם לתה ירוק יש קשר כלשהו גם לתהליך הירידה במשקל? מאזינה פנתה לד"ר מאיה רוזמן בתכניתה ב-103FM בשאלה על סגולותיו של המשקה החם. "יצאה לאחרונה גרסה חדשה של תה ירוק עם ספירולינה. רציתי לדעת מה דעתך והאם שתייה של המשקה יכולה לסייע בירידה במשקל?"

ד"ר מאיה רוזמן טענה כי פורסמו מחקרים שהוכיחו שלאחר ארוחה עשירה בשומנים, כדאי לשתות תה ירוק. "שתיית תה מפחיתה את ספיגת השומן מהארוחה וזה מאוד בריא, אבל לא גורם לירידה במשקל. ירידה במשקל חייבת להתבצע עם דיאטה מאוזנת שמחושבת מבחינה קלורית", אמרה רוזמן.

עוד הוסיפה כי "למרות שיש בתה קפאין, אפשר להחשיב אותו כנוזל. אצל אנשים ששותים הרבה קפה או תה, הכבד כבר יודע לפרק את הקפאין, וההשפעה המשתנת שלו די זניחה. יש אנשים שכל מה שהם שותים במהלך היום זה 8 או 9 כוסות נס קפה ביום, בלי לשתות מים בכלל, והשתן שלהם בהיר לגמרי. אין עם זה שום בעיה. מה שכן, יש לשים לב שלא שותים תה ירוק מרוכז בלילה, כדי שזה חלילה לא יפגע באיכות השינה".

עוד שאלה המאזינה מה כדאי לאכול ביום בו האכילה לא מסודרת ומלאת חטיפים, והאם מומלץ לצום ביום שלאחר מכן על מנת לאזן. ד"ר רוזמן המליצה להמנע מצום, ולאכול במשך כמה ימים תפריט המבוסס על חלבונים. "בבוקר תאכלי חצי קופסת קוטג' וסלט, לארוחת עשר, יוגורט או שקדים, ובצהריים עוף, דג או בקר עם ירקות בתנור. בארוחת ארבע, תהני מיוגורט או ארטיק דיאטטי, ובערב גבינה עם ביצה, טונה וסלט. אם עובדים עם התפריט הזה כמה ימים, הוא ממש מדכא את התיאבון".