הלימודים בבית הספר התיכון "ברנר" בגבעת ברנר בוטלו היום (רביעי) לאחר שתלמיד כתה ט' נדבק בנגיף הקורונה. במהלך הלילה הודיע משרד הבריאות כי אחד התלמידים בשכבת כיתות ט' בתיכון חלה בנגיף הקורונה לאחר שנדבק בווירוס כשעבד בחנות "הפיראט האדום" באור יהודה. לפי הנחיות משרד הבריאות, כל מי שבא במגע עם התלמיד בבית הבפר או בהסעות נכנס לבידוד. צוות בית הספר פונה בשעה זו בצורה פרטנית לכל אחת ממשפחות התלמידים שעליהם להיכנס לבידוד ומעדכן אותן, זאת לפי ההנחיות.

מוקדם יותר הלילה הודיע משרד הבריאות כי שלושה מקרים נוספים של הידבקות בנגיף הקורונה אובחנו בארץ. בין החולים, התלמיד שעבד בחנות "הפיראט האדום" באור יהודה כאמור, לקוחה ששהתה ב"פיראט האדום" מעל לכ-15 דקות וחולה נוסף, ששב מאיטליה ב-29 בפברואר ושהה בבידוד בית.

החולה ששהתה בחנות באור יהודה הנה סגנית מנהלת מבית ספר בקריית אונו, שנמצאת כעת בבידוד. תלמידי כיתתה, ה'1 (27 במספר) הוכנסו הבוקר גם הם לבידוד.

עוד נמסר ממשרד הבריאות, כי מצבם של החולים קל והם נמצאים בבידוד וכי חולה אחת הועברה לבית החולים "שיבא" בתל השומר.  כמו כן מסר המשרד, כי פרטים מלאים על החקירה האפדימיולוגית כולל מספרי טיסות ומיקומים מדוייקים יפורסמו עם השלמת החקירה. על פי נתוני משרד הבריאות נמצאים בישראל 15 חולים שנדבקו בנגיף.

ביום שני דיווח משרד הבריאות על שלושה חולי קורונה נוספים, אחת מהם הנה חיילת צה"ל. בהודעת הצבא צוין כי מצבה קל, והיא פונתה למתחם המבודד בבית החולים "שיבא" על ידי מד״א. בצה"ל הדגישו כי מתבצעת בדיקה לאיתור אנשים נוספים שהיו בסביבתה.

ב-26 בפברואר ניגשה החיילת למרפאת בסיס מטכ״ל בנסיבות שאינן קשורות בנגיף או בתסמיניו. למחרת חזרה החיילת בבוקר לאותה המרפאה בשל אותן הנסיבות, שלא קשורות לנגיף. בתום הבדיקה חזרה החיילת ליחידתה. בצהריים, עם פרסום דבר הידבקותו של הנוסע מאיטליה בנגיף, אדם איתו באה במגע במסגרת עבודתה האזרחית, הונחתה החיילת להיכנס לבידוד ביתי. עד כה, כ-334 חיילים נמצאים בבידוד, כאשר מרביתם חזרו מחופשה פרטית מחו״ל ומקצתם פגשו במשלחת מקוריאה הדרומית או בחולים שאובחנו לאחר ששבו מאיטליה.

שני החולים האחרים הם תושב רמת גן שחזר מאיטליה ב-25 בפברואר, ותושב אשדוד ששב גם הוא מארץ המגף יום לאחר מכן. השניים הוכנסו לבידוד בהתאם להוראות משרד הבריאות.

"התלמידים בגבעת ברנר לא מגיעים לבית הספר"

רונית ניר, יו"ר ועד ההורים בתיכון ברנר, התייחסה הבוקר לביטול הלימודים בבית הספר בקיבוץ. בראיון לתכנית של אילה חסון וגולן יוכפז ב-103FM היא הסבירה כי "אנחנו קיבלנו הלילה בשורה שאחד התלמידים בבית הספר נדבק בנגיף הקורונה ואנחנו פועלים בהתאם להוראות משרד הבריאות".

אנחנו מדברים על בית הספר ברנר, נכון?
"בתחומי מועצה אזורית ברנר".

איך מתפעלים את העניין?
"אנחנו בעצם פועלים על פי ההנחיות, היינו בקשר עם כל הורי בית הספר העברנו לכולם את המסר. תלמידי השכבה בה לומד התלמיד לא מגיעים לבית הספר והתלמידים הספציפיים שהיו איתו במגע לפי הנחיות משרד הבריאות נכנסים לבידוד".

איך זה קרה? איך הוא נדבק?
"הוא עבד עם החולה משבוע שעבר בחנות".

בפיראט האדום באור יהודה?
"נכון, והוכנס לבידוד כבר בשבוע שעבר. בעצם הלילה קיבלנו את הבשורה שהוא נדבק".

בן כמה הוא?
"הוא בכיתה ט'".

יש לו סימפטומים?
"אני מודעת לזה שמצבו טוב ומרגיש טוב אבל גילו שנדבק וחולה בנגיף. הכי חשוב לנו שהוא ירגיש טוב".

ברגע שנודע שאותו מנהל חולה אז בעצם כל האנשים שבאו איתו במגע היו אמורים להיכנס לבידוד, איך הוא הדביק את התלמידים האחרים?
" נכון. הוא באמת היה בבידוד מאותו הרגע, הוא לא הגיע לבית הספר".

אז איך שאר התלמידים נחשפו אליו?
"אנחנו מקווים שלא נחשפו, אנחנו פועלים על פי הנחיות שהתלמידים יהיו בבידוד".

באופן מפורש אמרת שהתלמיד לא הגיע.
"מהרגע שהתגלה שאותו אדם שחזר מאיטליה חלה, כל מי שהיה בסביבתו נכנס לבידוד".

יכול להיות שלפני שהתגלה שהמנהל חלה, הילד נחשף לתלמידים.
"אנחנו מאוד מקווים שלא".

זה לא מוגזם בעינייך שכל תלמידי השכבה לא יבואו?
"אנחנו פועלים על פי הנחיות משרד הבריאות, זה ההנחיות שקיבלנו כרגע. אנחנו מטפלים בזה באחריות ובשקיפות מול כלל קהילת בית הספר".