ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, הורה על חקירה מקיפה לבירור הטענות לבריונות מצדה של שרת הפנים, פריטי פאטל. זאת לאחר התפטרותו של מנכ"ל המשרד ודיווח על עובדת שניסתה להתאבד באמצעות מנת יתר של תרופות.

בשבוע האחרון גברו הטענות באשר להתנהלות נוקשה, ואף בריונית לכאורה, מצדה של פאטל, שמשמשת שרת הפנים מאז יולי 2019. סר פיליפ רוטנם, ששימש כפקיד המקצועי הבכיר ביותר במשרד, התפטר לפני שבוע והאשים כי השרה "צועקת, מקללת ומגמדת עובדים". 

אתמול נחשף כי עובדת שפוטרה ממשרד התעסוקה ניסתה להתאבד באמצעות מנת יתר של תרופות, וכי עשתה זאת בשל התעללות לכאורה מצדה של פאטל בעת ששימשה כשרה במשרד ב־2015.

ג'ונסון הורה למזכיר הממשלה, סר מרק סדוויל, לפתוח בחקירה "מקיפה, מהירה ועצמאית", לבדוק את התנהלות פאטל לא רק במשרד הפנים, אלא גם בכהונתה כשרה לפיתוח בינלאומי וכשרת התעסוקה. מטעם פאטל נמסר שהיא מכחישה בתוקף את הטענות שפורסמו נגדה.

פאטל נאלצה להתפטר מתפקיד השרה לפיתוח בינלאומי לפני יותר משנתיים, בשל פגישות בלתי מורשות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ובכירים ישראלים אחרים, ובשל סיור ברמת הגולן, שהבריטים אינם מכירים בריבונות ישראל עליה.