"שדרות אמרה את דברה. נתניהו ניצח בגדול", בישר אתמול בהתלהבות ראש עיריית שדרות אלון דוידי. בעיר מוכת הקסאמים והפצמ"רים עלה הליכוד ב־10%, שהם 1,450 קולות נוספים מאז סבב הבחירות הקודם.

"שדרות היא עיר של ימין, וזה הוכח גם הפעם", ציין דוידי. גם שי חג'ג', ראש המועצה האזורית מרחבים ויו"ר מרכז המועצות האזוריות: "כמו תמיד, גם הפעם יש מי שמתפלאים ואפילו מותחים ביקורת עלינו, תושבי הדרום, ששבנו והענקנו רוב לליכוד בבחירות לכנסת. אז כן, תושבי הדרום בחרו בליכוד בגלל הרבה סיבות טובות ומוצדקות".

הוא מנה בין השאר את תשומת הלב לפריפריה, את השיפור הניכר בתשתיות, את מסילת הרכבת המקצרת את המרחק למרכז, את אזורי התעשייה ואת הבנייה המואצת והרחבה בדרום, ובכלל זה את האישור להקמת היישוב החדש, דניאל, ואת הקמתו של בית החולים השיקומי הראשון בדרום. 

ההישג של הליכוד בבירת העוטף בולט בייחוד על רקע הכישלון של יו"ר העבודה־גשר־מרצ ח"כ עמיר פרץ בעיר מגוריו שדרות. מפלגתו קיבלה שם 3.73% בלבד מהקולות, לעומת 53.7% לליכוד, פער מדהים.

פער דומה נרשם גם בבית שאן, עיר הולדתה של אורלי לוי־אבקסיס, שם קיבלה הרשימה 1.62% מהקולות בלבד, לעומת 62.7% שקיבלה מפלגת הליכוד.

מתברר שגם למי שנמאס לשבת בממ"דים ולחטוף קסאמים, "צבע אדום" אינו חזות הכל. התופעה הזאת נשגבת מבינתם של קברניטי מפלגות המרכז־שמאל, שנוחלים פעם אחר פעם מפח נפש מהצבעת תושבי הדרום ועומדים משתאים לנוכח דפוסי ההצבעה בפריפריה. 

אולי הגיע הזמן שאותן מפלגות יעשו סוויץ' ויתחילו להבין שהבעיה היא לא עם התושבים, אלא עם המסר ועם המרכולת האידיאולוגית שהן מנסות לשווק בלי שיש להן ביקוש.