השרה בממשלת יפן לענייני האולימפיאדה, סייקו השימוטו, העריכה אתמול שלא תהיה מניעה מדחיית המשחקים לסוף השנה אם לא תהיה רגיעה בהתפרצות נגיף הקורונה, כאשר ברחבי העולם נערכים להחרפה נוספת במשבר.

אף שהרשויות ביפן והוועד האולימפי הבינלאומי ניסו להפגין בשבועות האחרונים ביטחון כי המשחקים בטוקיו ייפתחו ב־24 ביולי, הודתה השימוטו כי ייתכן שיהיה צורך בדחייה של מספר חודשים. "אנחנו עושים כל שביכולתנו כדי להבטיח שהמשחקים יתקיימו כמתוכנן", אמרה השרה בתשובה לשאילתא בפרלמנט, אך ציינה כי ההסכם על אירוח האולימפיאדה קובע שעליה להיערך עד תום השנה הנוכחית.

בינתיים מגבירים בקהילה הבינלאומית את המאמצים להתמודד עם המשבר המחריף, לנוכח העלייה המתמשכת במספר הנדבקים והקורבנות. שרי האוצר ונציבי הבנקים המרכזיים של שבע המדינות המתועשות בעולם (G-7) הצהירו כי הם מוכנים לנקוט צעדים לצמצום ההשפעה על הכלכלה העולמית, בנוסף להרחבת הפעילות של מערכות הבריאות.

בבריטניה, שם מספר הנדבקים עלה ליותר מ־50 חולים, הוצגה אתמול תוכנית הפעולה הממשלתית למקרה של החרפה במשבר. המסמך הזהיר שעד 20% מכלל כוח העבודה עלול להיעדר לתקופה ממושכת, והצהיר כי אם תהיה התפרצות נרחבת - יתפרסו כוחות המשטרה ברחבי המדינה לשמירה על הסדר ויגויסו אנשי רפואה שפרשו.

נשיא קוריאה הדרומית, מון ג'יאה־אין, הכריז אתמול על "מלחמה" נגד הנגיף, כאשר מספר הנדבקים עלה ליותר מ־5,000 עם יותר מ־370 מקרים חדשים, בעוד מספר הקורבנות עומד על יותר מ־30 בני אדם. הוא הורה לכל מנגנוני הממשלה להיכנס ל"מצב של חדר חירום של 24 שעות", במטרה לטפל בבידוד של החולים ובהשפעות הכלכליות.

בארה"ב, שם מניין הקורבנות עומד על שישה חולים, כולם במדינת וושינגטון - צפוי הנשיא דונלד טראמפ להטיל מגבלות נוספות על הכניסה של אזרחים זרים מאזורים שבהם יש מקרי הידבקות רבים, אולם הוא הבהיר כי עדיין אינו רואה צורך בהכרזה על מצב חירום לאומי.

בתוך כך, המנהיג העליון של איראן, עלי חמנאי, הורה לכוחות הביטחון לסייע למשרד הבריאות במאבק וטיפול נגד התפשטות נגיף הקורונה במדינה, עם ההכרזה הרשמית על מותם של 77 חולים שלקו בנגיף. 

מוקדם יותר הודיע סגן יו"ר ועדת הבריאות בפרלמנט, מוחמד חוסין קרבאני: "41% מנשאי נגיף הקורונה לקו במחלה במהלך טיפולים רפואיים שגרתיים במדינה". ההודעה גרמה לבהלה ברחבי המדינה. סגן שר הבריאות, עלי ריזא ראיסי, הוסיף כי עד כה אותרו 835 נשאים חדשים של הנגיף ברחבי המדינה.