ראש הממשלה, בנימין נתניהו, תקף הערב (רביעי) את יוזמת גוש המרכז-שמאל לחוקק חוק שיאסור על נאשם בפלילים לכהן כראש הממשלה.

"אני בא עכשיו מישיבת היערכות בנושא הקורונה, הנחיתי לנקוט במדיניות של היערכות יתר. ההתמודדות שלנו מול הנגיף היא מהטובות בעולם והצלחנו להאט את קצב ההתפשטות של הנגיף. מבקש לפעול לפי הנחיות משרד הבריאות. הבריאות והביטחון של אזרחי ישראל קודמים לכל. ודווקא משום כך, המהלך שמוביל גנץ חותר תחת הדמוקרטיה ורצון הבוחר", אמר נתניהו.

"גנץ חובר לתומכי הטרור ומנסה לבטל את הכרעת העם. המחנה הציוני הימני כולל 58 מנדטים. המחנה הציוני השמאלי יחד עם ליברמן שחבר אליהם כולל 47. הרשימה המשותפת שמתנגדת לזכותו של העם היהודי על המדינה לא כלולה במשוואה הזו. זו הכרעת העם, 58 מנדטים מול 47. צריך להגיד את האמת: הציבור נתן לי יותר קולות מאשר לכל מועמד לראשות הממשלה בתולדות המדינה. גנץ אמר שמי שיקבל מנדט אחד יותר הוא זה שירכיב את הממשלה-קיבלנו הרבה יותר מנדטים", הוסיף.

"גנץ אמר שלא יישען על תמיכת הרשימה המשותפת, וכעת נשען עליה. הוא שיקר לבוחריו, הפסיד בקלפי וכעת מנסה לגנוב את הבחירות. גנץ, רד מהרעיון הזה, הוא רק יגדיל את השסע בעם ובדיוק ברגעים בהם אנחנו צריכים להיות ביחד. אני קיבלתי הצעה לפני הבחירות, לנקוט צד כלשהו שעלול היה להבהיל את כל מזרח התיכון. סירבתי", סיים נתניהו את דבריו.

גנץ הגיב בציוץ בטוויטר לדבריו של נתניהו: "ביבי, שתה כוס מים, תמתין לתוצאות האמת, ותבטיח לכבד אותן".

יו"ר ש"ס, אריה דרעי, אמר: "גוש הימין קיבל  2216 אלף קולות, גוש השמאל קיבל הרבה הרבה פחות. אלה הנתונים כל מי שהלך לקלפי, ידע באופן ברור למי הוא מצביע, הכל היה שקוף. אנו לא ניתן לשנות את התוצאה הזאת על ידי חקיקה או משהו אחר. אף אחד לא רוצה בחירות רביעיות,אך לא ניתן לגנוב את הבחירות. הם מנסים לשבור את כללי הדמוקרטיה, את כללי המשחק".

יו"ר ימינה, נפתלי בנט: "ממשלת ישראל בהובלת רה"מ נתניהו, מערכת הבטחון וצה"ל ממשיכים לעמוד על המשמר. גם היום רהמ יחד איתנו, עם מערכת הבטחון, מתנהל בצורה מאוד עניינית. אנשי כחול לבן מנסים לגנוב את ניצחון הימין. הם חוברים ליזבק כדי להדיח את הימין. אנו, כל הימין, מתייצבים נגד המזימה הזאת. אסור ללחוץ ידיים בגלל הקורונה, אך אנו מחזקים את ידיך".

שרת התרבות, מירי רגב, צייצה בטוויטר: "גנץ תלמד להפסיד בכבוד, הפסדת. זוהי הדמוקרטיה. קבל את הכרעת הציבור - לא ניתן לך לגנוב את הבחירות".

ח"כ תמר זנדברג (עבודה-גשר-מרצ) הגיבה לדברי נתניהו: ״תרשימי נתניהו שמוחקים את המצביעים הערבים הם הסיבה העיקרית להעיף את הגזען לכל הרוחות. בדמוקרטיה קולם של כל האזרחים שווה, גם של ערבים, וזאת הסיבה שמי שמנסה לבטל את הדמוקרטיה ילמד את משמעותה היטב ויעוף הביתה״.

ח"כ אסף זמיר (כחול לבן) הגיב: "אין צביעות גדולה מזו. לא היתה לנתניהו בעיה לחבור למשותפת לפזר את הכנסת ולכפות בחירות נוספות. לא היתה לו בעיה לחבור אליהם כדי לבחור מבקר מדינה, ובגדול אם יכל היה חובר אליהם בשביל לקבל חסינות מבלי למצמץ. אין לו גבולות, ציניות מושלמת, והוא מעיז להטיף לנו מוסר".

ח"כ יוסף ג'בארין (הרשימה המשותפת) צייץ בתגובה לנתניהו: "חוק שמונע מנאשם בשוחד לכהן כראש ממשלה זה קצת יותר דמוקרטי מלהחזיק תחת כיבוש 5 מיליון פלסטינים חסרי זכויות ולחוקק חוקי עליונות יהודית".

ח״כ היבא יזבק בתגובה לדברי נתניהו: ״כמובן שהרשימה המשותפת היא לא רשימה ציונית, אבל בעיני נתניהו זה הופך 575 אלף אזרחים מצביעים ללא לגיטימיים. נתניהו לא צריך להיות בשלטון, לא רק כי הוא מושחת אלא גם כי הוא גזען מתנשא ומסוכן. תמשיך להסית נתניהו, ואנחנו נמשיך להתחזק ולהרוויח עוד מנדטים למען שוויון וצדק״.