עשרות נוסעים בנמל התעופה בן־גוריון שכבר היו במטוסים שהיו אמורים להמריא ליעדים באירופה, ירדו לפני הטיסות מחשש שייאלצו לשהות בבידוד עם שובם לארץ. ההודעה הדרמטית של משרד הבריאות על חובת בידוד לישראלים השבים מצרפת, מגרמניה, משווייץ, מספרד ומאוסטריה חוללה "רעידת אדמה" בתעופה בארץ. כ־20 נוסעים שהיו אמורים לטוס בטיסת חסך (לואו־קוסט) של חברת איזיג'ט לברלין החליטו לוותר על הטיסה ולשוב לבתיהם.

כ־20 נוסעים אחרים שהיו אמורים לטוס בטיסת אל־על למדריד, החליטו אף הם לרדת מהמטוס ולא לטוס לבירת ספרד. עוד דווח על נוסעים שאמורים היו לטוס בטיסת טראנסאוויה לפריז והחליטו לוותר על הטיסה.

בתוך כך, בנמל התעופה בן־גוריון וברשות האוכלוסין וההגירה נערכו ליישום מיידי של הנחיות משרד הבריאות על איסור כניסת זרים המגיעים בטיסות מצרפת, מגרמניה, משווייץ, מספרד ומאוסטריה ועל הטלת חובה על ישראלים השבים מאותן מדינות להיכנס ל־14 ימי בידוד ביתי. לפנות בוקר היו אמורות לנחות בארץ 17 טיסות מאותן מדינות.

בנתב"ג כבר מתורגלים באיסור כניסה והחזרה של נוסעים בשל החשש מנגיף הקורונה. זה החל באיסור על כניסת זרים שהגיעו בטיסות מסין ונמשך באיסורים גורפים על כניסות זרים מתאילנד ומדינות נוספות במזרח אסיה. 

בשבוע שעבר הורחב האיסור גם להמגיעים בטיסות מאיטליה. בעקבות הרחבת האיסור ציין נשיא התאחדות המלונות אמיר חייק הכי אירופה היא היבשת שממנה מספר הכניסות לארץ הוא הגבוה ביותר ומסתכם בכ־2.5 מיליון תיירים בשנה, המהווים כ־56% מסך הכניסות מאירופה לארץ.

ההערכות הן שחברות תעופה זרות יבטלו את הטיסות לישראל בעקבות ההנחיות החדשות. אמש דווח גם כ-150 אנשי צוות אוויר בחברת אל על, בהם טייסים ודיילים, הוכנסו לבידוד בעקבות ההוראות המחמירות של משרד הבריאות.