מתגברת ההיערכות למלחמה בקורונה: בארה"ב אישרו הלילה (חמישי) חקיקה מטעם הנשיא טראמפ, שתקצה תקציב ענק שיעמוד על 8 מיליארד דולר, שיוקדשו להתמודדות עם איום המחלה ותנסה למצוא פתרונות לבלימתה. ההצעה עברה ברוב של 415 תומכים. בתחומי ארה"ב, נדבקו עד כה כ-129 אנשים, ומניין החולים עלה ל-11 אנשים. במדינת קליפורניה, בה נדבקו 53 אנשים, הוכרז היום מצב חירום על ידי המושל.

בתוך כך, נגיף הקורונה ממשיך להתפשט ליעדים נוספים ברחבי העולם. מקרי הידבקות נוספים ממשיכים להתגלות לצד עלייה יומית במניין הקורבנות כתוצאה מהחלה. בסין, שהיוותה את המקור להתפרצות המחלה, אובחנו ביממה האחרונה 139 מקרי הידבקות נוספים, כך דיווחו גורמים בכירים במשרד הבריאות במעצמה האסיאתית. 

עיקר הנדבקים החדשים מרוכזים בעיר וואהן, בירת מחוז הוביי, שהיווה את מוקד ההתפרצות הראשוני לווירוס. בנוסף, נרשמו במעצמה 31 מקרי מוות נוספים במחוז. מספר החולים בסין עומד נכון לרגע זה על כ-80 אלף חולים, לצד 3,012 מקרי מוות כתוצאה מהנגיף.

במדינות נוספות באסיה מתגברת ההיערכות להתפשטות המחלה, וביפן, בה צפויה להערך האוליפיאדה, מנסים להרגיע את הרוחות בצל דיווחים על חולים חדשים שאותרו במדינה, בה מתו עד כה כ-12 חולים. נשיא הוועד האולימפי ציין כי ביטול או דחייה של האירוע הספורטיבי טרם עלו על הפרק, וכי הוא סמוך ובטוח כי התחרויות יתקיימו כסדרן על אף החששות, ובשיתוף פעולה עם מומחים וארגון הבריאות העולמי. 

גם בישראל מעלים הילוך בכל הנוגע להיערכות לקראת המחלה. מנכ"ל הכנסת אלברט סחרוביץ יכנס היום כינוס חירום של הנהלת הכנסת, כדי לדון בהערכות לבלימת נגיף הקורונה, לאור ההנחיות המחמירות שפרסם היום משרד הבריאות. מהכנסת נמסר הערב כי כבר כעת ברור שלאור ההנחיות המחמירות, ישיבת הפתיחה של הכנסת ב-16 במרץ, וכל האירועים הנלווים אליה, ישתנו לחלוטין ויישאו אופי אחר לאור "כוננות הקורונה".

בנוסף, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נאם אמש במסיבת עיתונאים של משרד הבריאות בנושא הקורונה ואמר: "אני אומר משבר וצריך להבין, אנחנו בעיצומה של מגיפה עולמית. ישראל, יחד עם עוד 2-3 מדינות במערב, נמצאת במצב הטוב ביותר. הנחיתי מדיניות של היערכות יתר ולא חסר, נקטנו צעדים נוקשים. החוזרים מצרפת, גרמניה, שוייץ ואוסטריה נדרשים להיכנס לבידוד למשך 14 יום. נדרוש גם- להקפיד הקפדה יתרה על הגיינה אישית, שזה נגד הטבע האנושי, ולהימנע מלחיצת ידיים. אני לוקח על עצמי להיות הראשון".

שר הבריאות יעקב ליצמן חיזק את דבריו ואמר: "היסוד זה לשמור על מה שמשרד הבריאות מציג. נמנע התכנסויות של מעל 5000 איש. מתברר שחלק גדול מהאנשים שהיו באיטליה לא דיווחו איפה היו. לא נהסס מכלום, גם אם זה לא פופולרי, גם להחמיר מה שצריך".