רשימת ישראל ביתנו הודיעה היום (חמישי) כי "בישיבת הסיעה שהסתיימה כעת הוחלט לפעול לקידום שני חוקים. הראשון חוק המגביל כהונת ראש ממשלה לשתי קדנציות. השני חוק המונע מח"כ שעומד נגדו כתב אישום להיות מועמד להרכבת ממשלה". משמעות הדבר היא למעשה תמיכת המפלגה בחוק שלא יאפשר לבנימין נתניהו להרכיב את הממשלה הבאה. חבר הכנסת אחמד טיבי הגיב להודעת ליברמן ואמר: "מעניין. זה מצב חדש, נשקול את ההשלכות".

גורמים בכחול לבן אמרו בשיחה עם מעריב כי "כדי לקדם את החוק, שכעת ליברמן הודיע על תמיכה בו, יהיה צורך לבחור יושב ראש כנסת חדש מכחול לבן במקום יולי אדלשטיין. המועמד הוא חבר הכנסת מאיר כהן".

מוקדם יותר היום, ח"כ עפר שלח העלה ציוץ בטוויטר, בו תקף בחריפות את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על דבריו אמש, בהם התייחס לקולות הרשימה המשותפת כאל קולות לא לגיטימיים.

"האמירה של נתניהו אתמול, לפיה הוא ניצח בבחירות כי את הרשימה המשותפת לא סופרים, היא הכרזת המלחמה הרשמית שלו על מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית. יש רוב בכנסת החדשה בעד מדינת ישראל ונגד מדינת נתניהו. אנחנו נפעיל אותו בלי היסוס כדי להכריע את המערכה על דמותה של המדינה שלנו", כתב שלח.

ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) צייץ בתגובה בחשבון הטוויטר שלו: "יש להוקיע את דבריו של עופר שלח שמרשה לעצמו לקרוא ל 2 ורבע מיליון איש - אזרחי 'מדינת נתניהו'. הוא עושה זאת משום שמבחינתו הם כבר לא אזרחי ישראל מהרגע שהם תומכים ברה״מ שעשה לא מעט למען המדינה, בטח שקצת יותר משלח ולפיד. עופר, אתה צריך להתבייש בדבריך המתנשאים כלפי שני שליש מעם ישראל".

כזכור, אמש אמר נתניהו בישיבת בלוק הימין: "גנץ חובר לתומכי הטרור ומנסה לבטל את הכרעת העם. המחנה הציוני הימני כולל 58 מנדטים. המחנה הציוני השמאלי יחד עם ליברמן שחבר אליהם כולל 47. הרשימה המשותפת שמתנגדת לזכותו של העם היהודי על המדינה לא כלולה במשוואה הזו. זו הכרעת העם, 58 מנדטים מול 47".