כל מנכ"ל ובעלים של חברה יודע שהתשתית החשובה ביותר לפעילות היא העובדים, ההון האנושי. ההשקעה בהון האנושי היא החשובה ביותר, והיא זו שתופסת את מרבית זמנם של המנכ"לים בפארק העסקים עתידים. עובד מאושר הוא השגריר השיווקי האמין והטבעי ביותר של המוצרים והשירותים שהוא מייצג, ויש לזה השפעה חד־משמעית על התוצאות העסקיות. 

לוקיישן הוא גם מצב רוח:
אחרי לא מעט שנים בתחום הנדל"ן, אני יכולה לומר שמיקום המשרדים הוא אחד הפרמטרים החשובים ביותר למי שמגיע בבוקר למקום עבודתו. אחרי הכל, סביבת המשרדים זה המקום שבו אנו נמצאים מרבית שעות היממה, זו הסביבה החברתית שלנו, זה המקום שקובע את האווירה בה אנו חיים. 

אחרי שפתרנו את סוגיית המחיר והנגישות התחבורתית (צומת דרכים לתחבורה ולתחבורה הציבורית, הרכבת הקלה שתהיה כאן בעתיד, שאטלים חינמיים, שבילי אופניים, ועוד), ישנו מאפיין נוסף מכריע, שלוקח הרבה זמן להבין עד כמה הוא חשוב: האקו־סיסטם הקהילתי. 

כשאני משוחחת עם מנהלים שהחליטו לקבוע את מיקומה של החברה בפארק עתידים, הם אומרים לי שהשיקולים המרכזיים שלהם היו ההשתייכות התל אביבית (כי עסקים עושים בתל אביב), אך גם, כמו בבית הפרטי - השכנים. כלומר, מה משאיר אותם ואת עובדיהם במקום דוגמת פארק עתידים, זו התחושה הקהילתית. עד כמה שהדבר עלול להישמע מוזר, מרגישים כאן גאוות יחידה, תחושה שאנחנו חלק מקבוצה מנצחת.

כל אחד מ־8,000 העובדים שנמצאים כאן בכ־100 חברות פעילות, הוא מבחינתנו לקוח, ולכן דאגנו ליצור סביבה שמתייחסת לצרכים האנושיים של העובדים. מעבר למשרדים ולשטחי מסחר להשכרה, יש כאן אקו־סיסטם ב־360 מעלות, שכולל את כל מה שעובדים צריכים: יכולת לקבוע מעכשיו לעכשיו פגישה עם עמיתים ובעלי תפקידים בפארק, גמישות בכל מה שקשור להרחבת המשרדים, שינוי מיקום ועוד. הם יכולים להעשיר את הידע והכלים המקצועיים שלהם באמצעות מפגשים מעשיים, בהתאם לעולם התוכן שלהם. 

כדי לדאוג לנוחיות ולשביעות הרצון במקום בו מבלים העובדים את מרבית יומם, צריך לספק להם סביבת עבודה שיש בה אירועים מקצועיים, כנסים, פעילויות פנאי וספורט. 

כשיוצאים מהמשרד, אנחנו מרגישים שאנחנו בבית ולא ברחוב סואן ומנוכר. לפעמים, אני אומרת לעצמי, חצי בהומור וחצי ברצינות, שאנשים באים בגלל המחיר - ונשארים בגלל החברות. בנוסף, הכל כאן בהישג יד: דואר, השכרת רכב, גן ילדים, מסעדות ועוד. 

בעלי הבית כאן אינם טייקונים או סוחרי נדל"ן. אוניברסיטת תל אביב ועיריית תל אביב הם המחזיקים שווה בשווה בפארק עתידים, והשיקולים שלהם שונים בתכלית מאלו של חברות הנדל"ן המניב. החשיבה כאן היא לטווח ארוך, והתוכניות העתידיות של הפארק נראות כמו תוכנית־אב חברתית ולא מינוף כלכלי חסר היגיון. 

בתחום הנדל"ן למגורים נהוג לומר "מיקום, מיקום, מיקום". מסתבר שגם בתחום המשרדים זה כך, אבל השיקולים הם לאו דווקא אם זה קרוב לים או לקניון, אלא יותר בסגנון "אמור לי מי השכן שיהפוך אותך למאושר ואת הפעילות שלך למוצלחת" - ואצלנו השכנים נהדרים. הכותבת היא מנהלת השיווק והמכירות של פארק עתידים.