לאחר דיווחים על מקרי מוות כתוצאה מהידבקות בקורונה באיטליה, ספרד, גרמניה ומדינות נוספות באירופה, היום (שישי) הודיעה הולנד כי לראשונה מת אזרח הולנדי שחלה במחלה. מדובר בגבר בן 86, שמת לאחר שאושפז בבית החולים ברוטרדם. במדינה מודאגים כעת מהאפשרות של ביטול או דחיית האירוויזיון, אשר אמור להתקיים ב-12 במאי בעיר. 

ממארגני התחרות נמסר כי הם בוחנים את האפשרויות לאור התפרצות הווירוס. דובר הערוץ הציבורי ההולנדי NPO אמר כי המארגנים יתייעצו עם רשויות הבריאות במדינה על מנת להחליט בנושא. 

בתוך כך, אינדונזיה אישרה היום כי זוהו שני מקרים נוספים של הידבקות בקורונה במדינה. מדובר בשני בני אדם, בשנות ה-30 לחייהם. כמו כן, הנגיף הקטלני הגיע לראשונה היום גם לסרביה, שם נדבק גבר בן 43 בנגיף הקטלני, ולוותיקן, שם דווח על חולה.

דאנקן לורנס, נציג הולנד, האירוויזיון (צילום: קיץ ברבנר)
דאנקן לורנס, נציג הולנד, האירוויזיון (צילום: קיץ ברבנר)

גם בארה"ב התפשטות הווירוס נמשכת, כאשר הלילה הוכרז הקורבן ה-12 בארה"ב מהנגיף הקטלני, תושב מחוז קינג שבמדינת וושינגטון, בה מתו 11 מתוך 12 האמריקאים שחייהם נגבו בעקבות הווירוס. בנוסף, אותרו במהלך הלילה שני מקרים של הדבקות בנגיף במדינת טקסס הגדולה ועוד שני מקרים במרילנד שבמזרח.

אתמול, הרשויות בקליפורניה הכריזו על מצב חירום ואסרו את כניסתה של אוניית נופש לאחר שאחד מנוסעיה מת מהנגיף.
חולה בן 71 שסבל מבעיות בריאות קודמות מת בקליפורניה ביום רביעי - והוא הקורבן ה־11 בארה”ב, והקורבן היחיד מחוץ למדינת וושינגטון. בעקבות זאת הודיע המושל גאווין ניוסום על מצב חירום כולל בקליפורניה, בניסיון לעצור את התפשטות הנגיף, כדי "לסייע למדינה להכין את הקהילות שלנו ואת מערכת הבריאות למקרה של התפשטות נרחבת יותר”.