החלטה דרמטית: בשל התפרצות מסיבית של נגיף הקורונה ברחבי המדינה, הרשויות באיטליה הודיעו על הטלת סגר נרחב על 11 מחוזות ברחבי המדינה, ביניהם במחוז לומברדיה שבירתו מילאנו, עד לתאריך ה-3.4.2020. בסגר נכללים אתרי סקי, אתרי תרבות, מרכזי קניות, בתי ספר וכן הלאה. הממשל האיטלקי הורה שלא להכנס או לצאת מהאזור למעט במקרים חריגים. 

נכון להיום, איטליה היא המדינה עם מספר הנדבקים הרב ביותר באירופה, כמו גם מספר הנדבקים הגבוה ביותר מחוץ לסין ולקוריאה הדרומית, שהיוותה את מוקד ההתפרצותה השני בגודלו למחלה.מניין החולים באיטליה עומד על  322 חולים נכון להיום, כש-280 מהם אובחנו בצפון המדינה. 

ההודעה החריגה על הטלת הסגר הנרחב הגיעה על רקע הזינוק האחרון במספר הנדבקים בנגיף, שעלה ב-1,200 חולים במהלך היממה האחרונה. מדובר בזינוק המשמעותי ביותר מאז פרוץ המגיפה במדינה. מתוך נתוני החולים והנדבקים, החלימו נכון לעת הזו 589 נשאים של הווירוס הקטלני.

כחלק משורת צעדים שנקטה הממשלה לבלימת הנגיף, אושרה תכנית להשמת 20,000 רופאים נוספים שערוכים להתמודד עם מצב חירום בשל המחלה. גורמים במערכת הבריאות המקומית ניסו להפגין אופטימיות לצד נקיטת הצעדים מרחיקי הלכת, ואמרו כי "אנחנו ננצח במלחמה מול הווירוס, במידה ואזרחינו ינקטו בגישה אחראית וישנו את אורח חייהם בהתאם". 

בצל הודעת הממשלה, גם האפיפיור הודיע היום על ביטול כלל הופעותיו הפומביות על מנת למנוע מצבי התקהלות המוניים, והודיע כי יפנה למאמיניו באמצעים דיגיטליים במקום ההופעה השבועית המסורתית מחלון משכנו מול כיכר פטרוס הקדוש, אירוע בו נוכחים אלפי מאמינים. מדובר בפעם הראשונה מזה 66 שנה שבוטל האירוע המדובר.