"אם אתה רוצה שמשהו ייאמר, בקש מגבר; אם אתה רוצה שמשהו ייעשה, בקש מאישה", כך אמרה מרגרט תאצ'ר, האישה הראשונה שכיהנה כראש ממשלת בריטניה. יום האישה הבינלאומי הוא הזדמנות להזכיר לבנותינו שאין דבר שהן לא יכולות לעשות ואין תפקיד שהן לא יכולות למלא בהצלחה בזירה הפוליטית, הכלכלית, במגזר הציבורי והפרטי.

הזירה הפוליטית בישראל היא עדיין זירה מאוד גברית וכוחנית. עם זאת, אני לא מרגישה שהיותי אישה חסם אותי באיזשהו שלב מלהתקדם. האם נתקלתי פה ושם בשוביניזם מהסוג הישן? בוודאי. אך תמיד ידעתי להעמיד אנשים כאלה במקומם.

אישה שנכנסת לזירה הפוליטית או לכל זירה תחרותית חייבת להיות מוכנה לעבוד קשה ולהילחם עבור מה שהיא מאמינה בו. נשים שנכנסות לפוליטיקה צריכות להיות מודעות לאמת: המשפחות שלהן ישלמו מחיר. אני שלמה עם ההחלטה שלי להתמסר לשירות הציבורי למען עם ישראל וארץ ישראל, למרות שאני מודעת למחיר אשר משפחתי משלמת. אחת הסיבות שבגינן אני יכולה להקדיש את חיי למשימה הזו היא הגיבוי שאני מקבלת מצד אישי, והמסירות שלו לטיפול בילדינו ובבית.

יש החושבים שאישה הפועלת בעולם הפוליטי הדתי־לאומי עלולה להיתקל ביותר חסמים או אתגרים מאשר בעולם החילוני. אני יכולה להעיד שההפך הוא הנכון. העובדה היא שמפלגת ימינה היא המפלגה היחידה בבחירות האחרונות שהעמידה בעשירייה הפותחת שלה 50% נשים.

כשרה לשעבר וכחברת כנסת אני מאמינה בקידום נשים ובמאבק בלתי מתפשר בכל צורה של אפליה וניצול של נשים. אני גאה בכך שכשרת המשפטים מיניתי את השופטת החרדית הראשונה, השופטת הדרוזית הראשונה, שתי השופטות בנות העדה האתיופית הראשונות, הקאדית הראשונה בבית הדין השריעי, אישה לנשיאות בית הדין הארצי לעבודה ואישה לתפקיד מנכ"ל משרד המשפטים. בסך הכל מיניתי 185 שופטות ורשמות, כ־54% מכלל השופטים שמונו באותן השנים.

יחד עם חברות כנסת מכל קצות הקשת הפוליטית קידמתי חקיקה להגנה על ניצולות תקיפה מינית, נגד צרכני זנות ונגד פוליגמיה. כנבחרי ונבחרות ציבור וכחברה, אנחנו חייבים לקדם מדיניות ברורה של אפס סובלנות לכל ניצול או פגיעה באישה.
אנחנו גאים, ובצדק, בכך שמדינת ישראל הייתה בין המדינות המודרניות הראשונות שאישה עמדה בראשן, עם היבחרותה של גולדה מאיר לראש הממשלה ב־1969. לצערי, נדמה שיש פחות ופחות נשים בפוליטיקה הישראלית בשנים האחרונות.

עלינו לעודד נשים ערכיות לקפוץ למים הפוליטיים, למרות הקשיים. הפוליטיקה אינה מקצוע קל. כפי שאמרה תאצ'ר בהזדמנות אחרת: "אם כל מה שאתה רוצה זה להיות אהוד... לא תשיג דבר". אך דווקא בגלל האתגרים, חיוני שנשים ערכיות, שבוער בהן הרצון לשרת את העם ואת החברה, תיכנסנה לעשייה הציבורית ותמלאנה תפקידי מפתח. כל החברה הישראלית, נשים וגברים כאחד, תרוויח. 

הכותבת היא חברת כנסת מטעם ימינה