בעוד המשימה העיקרית במלחמה בנגיף הקורונה היא למנוע את המשך ההידבקות של הציבור, במשרדי הממשלה כבר נערכים להשלכות - בעיקר הכלכליות. הבוקר (ראשון) התראיין מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, בגלי צה"ל, והתייחס לאפשרות שהמדינה תצטרך לסייע לחברות שנאלצות לפטר עובדים בעקבות המשבר. 

"משרד הבריאות עושה לילות כימים כדי למנוע מהמגיפה מלהתפשט", אמר באב"ד. "אנחנו נכנסים למשבר כשהמשק הישראלי חזק בסך הכל ונתוני המאקרו טובים. עד עכשיו כל הצעדים שנעשו לא פגעו במשק ברמה המאקרו-כלכלית. השכירים מקבלים את ימי הבידוד כימי מחלה, אבל עוד מוקדם מדי להחליט לגבי עצמאיים. לא רואה איך משרד האוצר יכול להתחיל לפצות מעכשיו". 

אנחנו לא רואים את תגובת המדינה לכוונת אל על לפטר 1,000 עובדים
"אנחנו לא מתערבים בחברות פרטיות ואומרים להן את מי לפטר ואת מי לא. לפעמים החברה צריכה לבצע צעדי התייעלות לא פשוטים. כמובן שהמדינה לא צריכה לתת תזרים לחברות לא יעילות. אל על תהיה אצלנו בדיונים ונצפה מהם להראות צעדי התייעלות משמעותיים על מנת שנוכל לעזור לחברה". 

האם יש תכנית מגירה למעבר של עבודה מהבית?
"נעשה הכנות לזה כדי שנוכל לייצר סיטואציה שבמסגרתה עובדים יוכלו לעבוד מהבית. נשב עם ראשי המגזר הפרטי ויו"ר ההסתדרות על מנת לגבש את התנאים לעבודה מהבית".

גם ראש אגף התקציבים, שאול מרידור, שולל אפשרות של עברת כספים לחברות פרטיות. "מדינת ישראל לא תכניס יד לכיס של האזרחים שלה ותעביר כסף בצורה סיטונאית לגורמים פרטיים. המטרה של המדינה במשבר הזה היא בעת הזאת לעזור ברמה התזרימית כדי לעבור את החודשים הקרובים וזה מה שנעשה במקומות שנראה שזה גם חיוני וגם דחוף", אמר מרידור בראיון בכאן ב'.