לאור הזינוק במניין החולים במהלך סוף השבוע, שעלה ל-25 חולים מאומתים בנגיף הקורונה, אומר היום (ראשון) ד"ר רוני ברקוביץ', ראש אגף פיקוח ואכיפה במשרד הבריאות, כי מהיום האכיפה עולה מדרגה - נציג המשטרה יצטרף לנציג משרד הבריאות בביקורים בבתי המבודדים כדי לראות שהם נשמעים להנחיות. 

הבוקר העריך המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, כי אנו עומדים בפני הסלמה במצב וכי עוד אלפי חולים נוספים צפויים להידבק בווירוס ברחבי בארץ, כך אמר בראיון לערוץ 12. 

בתוך כך, מהמרכז הרפואי פוריה עודכן כי חלה החמרה נוספת במצבו של נהג אוטובוס התיירים ממזרח ירושלים שאובחן כחולה בנגיף הקטלני, ומצבו עתה מוגדר קשה והוא סובל מחום גבוה. כזכור, הנהג ליווה את קבוצת התיירים הצליינים שהגיעו מיוון וחלו בווירוס. 

"להערכתנו, נגיע לאלפים ואפילו עשרות אלפי חולים, לא ניתן למנוע זאת. אל כל החולים הללו יגיעו לבתי החולים, רובם יטופלו בתוך הקהילה, וכ-80 עד 90 אחוזים מהם יהיו מוגדרים כחולים קלים מאד, לא יקרה להם שום דבר. הם ייצטרכו להשאר בבידוד עד שיחלימו, לא יזדקקו לטיפול מיוחד", אמר גרוטו. 

בהמשך ביקר גרוטו בחריפות את יחידת הבידוד לחולי הקורונה שהוקמה בבית החולים תל השומר והגדיר את המיזם כ"לא ריאלי". עוד הוסיף כי" זאת הצגת תכלית מיותרת שעושה יותר נזק מתועלת. לא כך נתמודד עם המחלה - אלא עם בידוד ביתי". גרוטו המשיך וכינה את הנסיונות לבידוד בבתי החולים כקיצוניים, וכי לטעמו אמצעי הבידוד לנסיונות לבלימת התפשטות המחלה צריכים להיות קלים יותר.

בהמשך התייחס המשנה למנכ"ל לטענה שהעלה ראש הממשלה בהצהרה שהעניק אתמול בפתח תקווה, לפיה בני נוער וילדים לא נדבקים במחלה, ועל כן יגויסו לחיטוי מבני ציבור. גרוטו ביטל את הטענות ואמר כי "ילדים ונוער יכולים להידבק, אבל שיעור הקטלניות בקרבם נמוך. אין תמותה - יש הדבקה". 

רשימת המדינות שזרים שיגיעו מהן לא יוכלו להיכנס לארץ (צילום: רשות האוכלוסין וההגירה)
רשימת המדינות שזרים שיגיעו מהן לא יוכלו להיכנס לארץ (צילום: רשות האוכלוסין וההגירה)