סיעת הרשימה המשותפת תתכנס היום (ראשון) בשעות הצהריים בכפר קאסם, כדי לדון בשאלה האם להמליץ לנשיא המדינה על יו"ר כחול לבן בני גנץ לקבלת המנדט להרכבת הממשלה, וכן לדון מהם התנאים שתציג הרשימה תמורת המלצה כזאת. ההערכה היא כי שיגיעו להסכמה בנושא, 12 ח"כים ממפלגות חד"ש, רע"ם ותע"ל צפויים לתמוך בהמלצה בעוד ששלושה חברי הכנסת מטעם בל"ד לא יתמכו בה.

בהמשך היום התראיינה חה"כ עאידה תומא סליאמן מטעם הרשימה בתכניתו של אראל סג"ל ב-103FM, במהלכו ציינה כי תמיכתה של הרשימה בהענקת המנדט להקמת הממשלה לגנץ מותנה בביטול עסקת המאה. "אם גנץ רוצה אותנו הוא צריך לפנות אלינו רשמית אחרי היחס שלו אלינו בבחירות. לא יהיה הפרד ומשול, מי שירצה אותנו צריך לדבר עם כל ה-15. מי שרוצה אותנו צריך לוותר על עסקת המאה, על סיפוח חד צדדי ועל חוק הלאום".

אתמול התייחסה תומא- סלימאן לסוגיית התמיכה במי המועמדים להרכבת הממשלה, בתגובה להצהרת שהעניק אתמול גנץ בכפר המכביה, ואמרה כי "עכשיו זה ברור, גנץ לא מבין שאין לו המלצה כל עוד הוא לא פונה אל הרשימה המשותפת ישירות ופומבית. גנץ – תפנים". 

לקראת ישיבת הסיעה, אמר הבוקר יו"ר בל"ד, מטאנס שחאדה, כי הרשימה המשותפת "לא תחזור על הטעות של להמליץ על גנץ" במגעים להרכבת הממשלה. הרשימה המשותפת לא תמליץ על גנץ ללא התחייבויות ברורות. לא נקבל החלטות על סמך רמיזות, למדנו מהפעם הקודמת". עוד הוסיף כי "המפלגות הערביות הבינו שהן יכולות לדרוש, במיוחד כשלאף גוש אין 61 מנדטים, ולאחר שלפי הדיווחים, נתניהו הציע להן הטבות תמורת אי תמיכה בגנץ". 

ח"כ שחאדה הציג בהמשך את רשימת התנאים שלו לתמיכה ב"כחול לבן" ואמר כי בין התנאים המבוקשים מפלגתו תדרוש את  ביטול חוק קמיניץ וחוק הלאום כתנאי סף. את דבריו סיכם כשאמר כי "כל חברי הרשימה יקבלו החלטה יחד".

חברו לסיעה, ח״כ סמי אבו שחאדה, אמר אמש בתגובה להצהרות שמסרו נתניהו וגנץ כי ״גנץ יודע מה עליו לעשות כדי להרכיב ממשלה. אנחנו מנענו מהמסית מבלפור להשיג רוב בכנסת, ונמשיך לעשות הכל כדי לחסום את את דרכו לכסא ראש הממשלה. הציבור הערבי נתן את אמונו במשותפת, ואנו נפעל לקידום האינטרסים שלו ונאבק למען צדק, שוויון, ושלום״.

גם ח"כ מנסור עבאס, יו"ר רע"מ, התייחס היום בגל"צ לאפשרות של תמיכה בכחול לבן ואמר: "אנו ברע"מ ישבנו אתמול ואמרנו שבינתיים אין תשתית כדי לקבל החלטה לתמוך, להמליץ או לא. אין שום דבר בידיים שלנו שיכול לומר לנו לכו על זה. אני לא שולל על הסף תמיכה אבל אין בנתיים תשתית לזה. אין מגעים עם כחול לבן משום שגנץ פגע בכבוד הערבי. אני לא יכול לחזור לציבור הערבי ולומר שיש לי מנדט להמליץ עליו".

בהמשך התייחס לעמדת מפלגתו ואמר כי "לבל"ד יש עמדה ברורה, היא נגד המלצה וכל סוג של השתתפות בתמיכה בצורה זו או אחרת. זה לא תלוי בכחול לבן. זאת עמדת בל"ד".