לרגל יום האישה שחל היום (ראשון) יקיים הטכניון ב-30 לחודש את כנס הליידי טק בפעם השישית תחת הכותרת Yes We Can - כלים ואסטרטגיות לניהול מוצלח של משא ומתן.

מטרת הכנס היא להביא לקדמת המדע בוגרות טכניון מצליחות ומעוררות השראה בקרב הבוגרות לעתיד – הסטודנטיות הצעירות.

לקראת הכנס ביקשו בארגון הבוגרים לדעת אילו נושאים מעסיקים את הבוגרות ומה יכול לקדם אותן, ונשים באופן כללי, בתעשייה. יחד עם ענבל אורפז, מייסדת הבלוג "אישה בהייטק" ויועצת חדשנות, אותרו חמישה נושאים שעלו מסקר שערכה בשנה שעברה, ככאלה שנשים עוסקות בהם באופן מיוחד: משא ומתן, מיתוג אישי, שחיקה בעבודה, נטוורקינג ועמידה מול קהל.

בנוסף, לקראת הכנס הופץ סקר מקוון, עליו השיבו מעל 200 בוגרות וסטודנטיות, ממנו עלה שנושא המשא ומתן הוא נושא שישמחו להשתפר בו.

עוד עלו מהסקר ודרך שיחות שהתקיימו עם בוגרות (חלקן בתפקידים בכירים), אמירות כמו: "אני לא מנהלת משא ומתן", "אני מאמינה במצוינות וזה מה שיקדם אותי", "אני קודם מתחילה לעבוד ואחר כך מדברת על התנאים".

בארגון הבוגרים הבינו כי אלו  בדיוק סוג האמירות שפוגעות ביכולת של נשים להתקדם ולקבל את השכר והתנאים להם הן ראויות. אין צורך להכביר מילים בנושא פערי השכר בין גברים לנשים, הנתונים ידועים ומדוברים רבות בתקשורת.

מסיבה זו הוחלט שהכנס כולו יתמקד בנושא זה, תוך מתן דגש על הקניית כלים ואסטרטגיות לניהול משא ומתן מנצח, בשילוב סדנה פרקטית שתכלול סימולציות והדגמות בשיתוף הקהל.

מחקרים מצביעים בבירור על כך שגברים מעזים יותר, עושים יותר משא ומתן מנשים, כיוון שהם רואים זאת כחלק מהתהליך. על כן, משיגים יותר. נשים פשוט לא מבקשות. 

הסדנה, בהובלת יעל חיו, מומחית לניהול משא ומתן אסטרטגי, תקנה לבוגרות ולסטודנטיות כלים משמעותיים, פרקטיים ועדכניים לניהול תהליך מקצועי.

בסדנה ילמדו המשתתפות את התשתיות הקריטיות להבנת עולמות המשא ומתן, כמו מה חייבים להטמיע כשעורכים אותו, וינתחו את הכשלים העיקריים ש"מחריבים" הישגים.

בכנס ישתתפו:

ענבל אורפז – מנחה ומובילת הכנס, לשעבר כתבת ההיי-טק של מגזין דה-מרקר (במשך כמעט 8 שנים).
מייסדת יוזמת #אישהבהייטק לקידום תעסוקת נשים בהייטק ויועצת אסטרטגית בתחומי הסטארטאפים, עתיד עולם העבודה והחדשנות לחברות, ארגונים וממשלות. בנוסף, מעבירה סדנאות והרצאות במגוון נושאים, כולל סדנאות כתיבה, פיצוח גנום היזמות הישראלי, בניית אסטרטגיית מדיה לסטארטאפים ופייק ניוז.

ענבל אורפז (צילום: שיר שטיין)
ענבל אורפז (צילום: שיר שטיין)

יעל חיו - מומחית לניהול תהליכי מו״מ גלובליים, מלווה תהליכי אסטרטגיה מורכבים, מרצה ומנחת סדנאות. בעלת מעל 20 שנות ניסיון בתחום.

יעל חיו (צילום: מיכה בריקמן)
יעל חיו (צילום: מיכה בריקמן)

מרב בהט – בוגרת הטכניון ומשנה למנכ"ל מיקרוסופט שתעביר הרצאת "טד" קצרה, המספרת את סיפור הקריירה שלה בהקשר של משא ומתן.

מרב בהט (צילום: arc media studio)
מרב בהט (צילום: arc media studio)

הדר שומרון תדהר - בוגרת הטכניון המשמשת ראש מינהל, תכנון ובקרה בחטיבת התעופה בתעשיה האווירית, תיתן הרצאת "טד" מעוררת השראה על הצלחה והתפתחות בתוך ארגון גברי ובירוקרטי. בעבר ניהלה פרויקטים לפיתוח וייצור, פרויקט הרכבת כנפיים של מטוס ה F35 עבור חברת לוקהיד מרטין, פרויקט שילוב מערכת DATA LINK  למטוס אימון של חיל האוויר הישראלי,  פרויקט מסווג ברובוטיקה צבאית עבור צה"ל ועוד.

הדר תדהר שומרון (צילום: יגאל עמר)
הדר תדהר שומרון (צילום: יגאל עמר)

סיגל פירסט - בוגרת הטכניון בפקולטה להנדסת תעשיה וניהול, מנכ"לית כצט, בתפקידה הקודם כיהנה כמנהלת שיווק של מחלקת מוצרי הצריכה וכמנהלת חטיבת הפארמה.

ד"ר ענבל צפיר לביא - בוגרת הטכניון בפקולטה לביולוגיה בתחום אימונולוגיה של סרטן, מנכ"לית חברת Gina-Life Diagnostics  המפתחת טכנולוגיות בתחום בריאות האישה, אחת מהן היא בדיקה דיאגנוסטית חדשנית לאבחון של סרטן השחלות.