מנכ״ל בית הנשיא הראל טובי הודיע כי עקב התפשטות נגיף הקורונה והעלייה במספר החולים, ההתייעצויות לקראת הרכבת הממשלה יערכו ללא פתיחת מרכז תקשורת לציבור העיתונאים הרחב, והן יועברו בשידור חי על ידי מצלמות בלבד. המנכ"ל אף הורה כי טקס הגשת תוצאות הבחירות הרשמי שיתקיים ביום רביעי בבית הנשיא יועבר באמצעות מצלמות בשידור חי, ללא נוכחות התקשורת. 

מוקדם יותר הבוקר ערך מנכ״ל בית הנשיא דיון באשר להיערכות המשכן להתפשטות נגיף הקורונה במטרה לשמור על פעילות רציפה ככל הניתן בנסיבות הנוכחיות. 

על פי מסקנות הדיון ישולבו אמצעי חיטוי בכלל משרדי בית הנשיא לטובת העובדים, המבקרים והמוזמנים ויוצב שילוט בהתאם. כניסות לבית הנשיא יצומצמו למעבר דרך שער הכניסה הראשי וכל מי שנכנס בשערי בית הנשיא יוחתם על הצהרה שלא שהה ב- 14 הימים האחרונים בחו"ל. 

גם הסיורים הנערכים על ידי מרכז המבקרים יועברו לגינת בית הנשיא בלבד ולא יתקיימו אירועים בנוכחות למעלה מ-100 איש. עוד קבע המנכ״ל, כי תיאסר יציאת עובדים לחו״ל וכי הגשת כתבי האמנה של שגרירים חדשים תתקיים בפורמט מצומצם ומקוצר. בנוסף, לא יתאפשרו לחיצות ידיים ותמונות קבוצתיות במהלך אירועים בהשתתפות הנשיא. 

הנשיא ריבלין נפגש היום עם שר הבריאות יעקב ליצמן ומנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן-טוב, וקיבל סקירה על מאמצי בלימת וירוס הקורונה במדינה והצעדים הננקטים בנושא. בפגישה השתתפו גם פרופ׳ סיגל סדצקי, ראש שירותי בריאות הציבור, ד״ר ורד עזרא, ראש חטיבת רפואה ופרופ׳ איתמר גרוטו, המשנה למנכ״ל המשרד.

השר ומנכ"ל משרדו הציגו בפני הנשיא את הנחיות המשרד העדכניות ועדכנו אותו במצב הנדבקים הנכון להיום. לאחר מכן גם הציגו בפניו את צעדי ההמשך המתוכננים לבלימת התפשטות המחלה, בין היתר גם ברשות הפלסטינית באמצעות מנגנוני התיאום והקישור.

הנשיא הודה על מאמצי המניעה הגדולים שנעשים ואמר לצוות: ״אני מודה לכם על תשומת הלב הרבה ועל המאמצים שאתם עושים על מנת להבטיח את שלומם של אזרחי המדינה.  בביקורי בוועדת הבחירות בכנסת ביום הבחירות התמלאתי גאווה ביכולתנו לאפשר לכל אדם ואדם את ההצבעה ובמעטפת הרפואית שהעמידה המדינה באמצעותכם לכל קלפי וקלפי".

שר הבריאות ואנשי צוותו סיפרו לנשיא גם על פעילות מד״א המסייעת מאוד לטיפול בחולים ובמבודדים בביתם באופן שמונע הגעות מיותרות לחדר מיון ואת סכנת הרחבת ההדבקה.

״אנחנו במדינת ישראל במצב שאפשר להגיד בין הכי טובים בעולם כרגע", אמר השר ליצמן. ״אני מאחל לנו הצלחות יותר טובות, אבל הבריאות גם חשובה. התחלנו מיד בתחילת הסיפור ביפן, החמרנו, עשינו דברים מעבר לרגיל, ביטלנו טיסות וסגרנו, גם כשהיתה ביקורת עלינו. עד היום יש כאלה שעושים צחוק ואומרים שאנחנו עוסקים בפוליטיקה. אני מבין בפוליטיקה, אבל זה רחוק רחוק מפוליטיקה. אנחנו לא רוצים לסגור בתי ספר כמו באיטליה, רוצים לחיות חיים רגילים. הבידוד הוא חלק ממה שקורה. אנחנו סגרנו את אירופה כל מי שחוזר ונכנס לבידוד. נשב היום ונחליט על עוד מקומות שצריך או לא צריך. אנחנו מקפידים ונקפיד על קוצו של יוד על מי שמקפיד או לא מקפיד על חובת הבידוד".