כל פרסום מכפיש שמופץ ברשתות החברתיות, ומכיל תכנים וביטויים העולים לכדי חשד לביצוע עבירות פליליות, החל מאיומים ועד הסתה לפגיעה פיזית ורצח, יוביל לחקירת משטרה במטרה לאתר את החשודים ולבלום את הסחף שנחשפים אליו בימים האחרונים. כך עולה מפגישה שקיימו היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ומ"מ מפכ"ל המשטרה ניצב מוטי כהן. יחד עם זאת הוחלט כי ההחלטות על פתיחה בחקירה יתקבלו לאחר בחינה מעמיקה וזאת כדי למנוע אפשרות לפגיעה בחופש הביטוי . 

נזכיר, כי אתמול פרסם מעריב בעקבות פניית העיתון, ניאותה המשטרה לבדוק את הפרסומים ולהעביר חוות דעת לפרקליטות באשר לחומרת הפרסומים והאם מדובר במקום בו קם חשד לעבירה פלילית. בלשכת היועמ"ש לממשלה ובמשטרה לוקחים בחשבון כי לא כל התבטאות מקוממת או חריפה בהכרח נושקת לכדי עבירה פלילית ומשכך לא כל פרסום ברשתות החברתיות יוביל אוטומטית לפתיחה בחקירה פלילית.

אולם, יחד עם זאת היועמ"ש ומ"מ מפכ"ל המשטרה רואים בחומרה רבה את הפרסומים האחרונים במיוחד את אלו הנושאים איומים או הסתה לאלימות והם מחויבים לפעול בשיתוף פעולה בין גופי אכיפת החוק כדי להביא לטיפול מהיר, אפקטיבי ונחוש בביטויים המעלים חשד לעבירה פלילית של איומים או הסתה לאלימות.

אתמול התייחס מ"מ מפכ"ל המשטרה ניצב מוטי כהן לסוגיה, ובדבריו ציין: ״משטרת ישראל תפעל בנחישות ובהתאם להוראת החוק משיקולים מקצועיים וענייניים גרידא זאת לאחר בחינה מדוקדקת של נסיבות כל מקרה מבלי לפגוע בחופש הביטוי״

עוד אמר מ"מ המפכ"ל: "אני קורא לכלל הציבור, לנהוג באיפוק ובאחריות, במסגרת החוק ולא להיגרר להסתה, האשמות והשמצות״.

בלשכת היועמ"ש ובמשטרה מדגישים כי לא תהיה כל סובלנות כלפי כל התבטאות שכוללת איומים או הסתה לאלימות או לפגיעה פיזית. בהתאם למדיניות אכיפת החוק החלה על מקרים חמורים מעין אלו, הם ייבדקו ויטופלו לגופם ביסודיות ובמקצועיות.