יום האישה הבינלאומי צוין ברחבי העולם בשורת אירועים ובצעדות רבות משתתפים, במטרה להדגיש את אי־השוויון בין המינים - למרות החשש מהתפשטות וירוס הקורונה.

בלונדון, בירת בריטניה, חברי התנועה החברתית־פוליטית "המרד בהכחדה" - היוזמים אירועי מחאה ברחבי העולם נגד משבר האקלים והסכנה המסתמנת להכחדת האנושות  – הפגינו נגד השפעת משבר האקלים על נשים בגשר ווטרלו, הידוע בכינויו "גשר הנשים", תוך שחסמו את הגשר בשרשרת נשים חשופות חזה שעל גופן התנוססו ססמאות כמו "אונס אקלים" ו"אי־שוויון באקלים".

ראש עיריית לונדון, סאדיק חאן, שהשתתף בצעדה אחרת בעיר שעסקה גם היא במשבר האקלים ובקריאה לנשות העולם לפעול, אמר כי כראש העיר וכפמיניסט גאה הוא "נחוש בדעתו ששום אישה או ילדה לא צריכות להיות מקופחות רק בגלל המין שלהן". חאן הוסיף כי הוא רוצה שלונדון תוביל בשינוי המצב הזה.

באוסטרליה ניצלה הממשלה את היום להודעה על מספר צעדים לקראת מדיניות חדשה בתוכניות התמיכה שלה בנשים וחשפה את זהותה של השגרירה הראשונה במדינה לשוויון מגדרי, שתפעל כדי להבטיח שוויון מגדרי והעצמת נשים.

בעיראק נערכו חגיגות לציון היום על ידי נשים בכיכר תחריר שבבירה בגדד, חלקן הסתובבו עם מסיכות על פניהן מחשש להתפשטות הנגיף שכבר הדביק עשרות.

יום האישה בעיראק. צילום: רויטרס
יום האישה בעיראק. צילום: רויטרס

באו"ם בחרו השנה בנושא הנצחה של "שוויון דורי: מימוש זכויות הנשים", המתמקד בשוויון מגדרי ובזכויות לכל הנשים.
בתוך כך יו"ר נשות האו"ם, פומזיל מלמבו־נגוקה, אמרה כי היתרונות של שוויון מגדרי "אינם מיועדים רק לנשים ונערות, אלא לכל מי שחייהם ישתנו למען קיומו של עולם הוגן יותר".

בקירגיזסטן נערכה הפגנה בכיכר הניצחון בבירה בישקק, ונעצרו עשרות מפגינים, רובם נשים, בגין "הפרת הסדר הציבורי" ו"לטובת ביטחונם האישי" בעצרת שקראה לשוויון מגדרי, לאחר שגברים רעולי פנים תקפו את המפגינים וקרעו את כרזותיהם וכן זרקו עליהם ביצים.

בצרפת חברות בתנועת הנשים הרדיקליתFEMEN ערכו מחאה בכיכר הקונקורד בפריז וגם בה היו מפגינות חשופות חזה כמו בלונדון. המפגינות קראו להפסיק את השלטון הפטריארכלי והתייחסו לנגיף הקורונה באמצעות כרזות שנשאו ססמאות כמו "עצרו את הנגיף הפטריארכלי".