כ-80% מהצעירים בני 25-29 בתל אביב הם רווקים ורווקות. אם נעלה את טווח הגילאים לבין 35-49 נגלה שהמספר עומד על 40% - כמעט כפול מהמספר הכולל בארץ.  הזוי, לא?

תל אביב. עיר ללא הפסקה. העיר בה משתכרים הכי הרבה (מלשון שכר אך גם מלשון שיכרון)  ומבזבזים הכי הרבה. העיר עם גורדי השחקים והקבצנים ברחובות, התיירים והמסיבות, הקורקינטים והמסעדות ובעיקר – העיר שבה הטינדר הוא אחד מהמאיצים המשמעותיים ליצירת זוגיות (עפ"י סקר  Time Outהעולמי, תל אביב היא העיר השלישית בשיעור המשתמשים בטינדר כאשר וושינגטון וברלין הן היחידות שמקדימות אותה). מה שמצביע על הדבר היחיד כנראה שחסר בעיר הזו, לא יעזור כל השפע בעולם – זוגיות.

גם הזוג שהכרנו אמש, דנית ואמיר – חוו את אותה בעיה בדיוק. דנית היא עורכת דין מצליחה וכריזמטית. בת 31, שסיימה קשר אשר הסתיים רע במיוחד והשאיר אותה במיני חרדת נטישה. היא מצטיינת סדרתית, קצינה בחיל האוויר לשעבר ופדנטית להחריד (חכו שתראו את ארון הבגדים שלה בדירה המתוקתקת והמבריקה).

אמיר הוא אנליסט חתיך בן 30, עם בלורית בלונדינית ועיניים כחולות, שזו הפעם השנייה עבורו בפורמט לאחר שלא נמצאה לו התאמה בעונה שעברה. על הגג הממוקם בצמרת אחד ממגדלי ההייטק של גוש דן, בו הוא עובד, התרגש לבשר לחבריו שדיס איז איט – יש התאמה.

חתונה ממבט ראשון, אמיר ודנית. צילום מסך קשת
חתונה ממבט ראשון, אמיר ודנית. צילום מסך קשת


לכאורה, לא ברור איך השניים האלה נשארו לבד: הם יפים, מצליחים, משכילים וצעירים מספיק בשביל למצוא נפש אחת מבין 80 האחוזים הפנויים בתל אביב. ועדיין, כל אחד מהם סיים את יומו בגפו. 

התשובה ברורה: הם מילניאלז קלאסיים. בחורים ובחורות שהפכו בררניים מדי ומסונוורים מהשפע, דור ה 'סווייפ' שמחליק ימינה ושמאלה אם הזקן ארוך מדי, אם העור כהה מדי או אם השם באפליקציה כתוב בעברית (טוב, זו כנראה אובססיה של דנית בלבד). נקלענו למלכודת: מרוב המגוון והאופציות – אנחנו מאבדים את הפוקוס. ולראייה: כמעט 40% ממשקי הבית בתל אביב הם אנשים שמתגוררים לבד. 

אבל אל דאגה, אנחנו חיוביים: נראה שעלינו על הגל הנכון לאחרונה ב"חתונה" – החתונות שמחות יותר, התגובות מעודדות יותר ואפילו יעדי ההאני-מון הפכו אטרקטיביים יותר (מי חשב שלשלוח את אריק ודובי למנצ'סטר האפרורית זה רעיון טוב?). כך הייתה גם החתונה של אמיר ודנית, שהייתה גדושה באנרגיות חיוביות – של הזוג והאורחים כאחד, וכמובן בהרבה אלכוהול שרק יכול להרים את המצב רוח. 

אז נכון, גם אם אמיר ודנית ימשיכו בקו הנוכחי ונגלה כי הם עדיין ביחד – הם לא ישפיעו יותר מדי על האחוזון בת"א, אבל בינתיים אנחנו נשארים חיוביים – ובעיר כמו תל אביב העמוסה והאינטנסיבית, קצת אופטימיות לא תזיק. עכשיו רק נשאר לקוות שלא נגלה איזה אובססיה לגובה/מוצא/גיל של אחד מבני הזוג ואולי אולי, תהיה פה הצלחה.