בדרך לסגר אווירי? בישיבה שהתקיימה הערב (שני) במשרד הבריאות בירושלים, הוצגה האפשרות שכבר הועלתה על ידי שר הבריאות יעקב ליצמן, הקוראת להרחיב את ההנחיות ולהחיל הוראת בידוד על החוזרים לישראל מכלל היעדים מחו"ל. נציגי המשרד וליצמן בראשם, הדגישו כי "למרות הקושי, הוראת בידוד כוללת היא הדרך היחידה למנוע אובדן שליטה על המחלה". מלבד ליצמן, בדיון שנמשך שעות ארוכות השתתפו גם שר הפנים אריה דרעי ושר הכלכלה אלי כהן. 

השר אריה דרעי חזר והדגיש את הנתונים אותם הציג לפני מספר ימים בישיבה עם ראש הממשלה נתניהו, ולפיהם המשמעות המספרית של הוראה שכזו, תביא לכך שכ-270 אלף ישראלים יכנסו לבידוד ביתי - מספר חסר תקדים ובעל משמעויות אחרות מהאלפים המעטים שנדרשו לבידוד לפני שבוע בלבד, ביום הבחירות לכנסת ה-23.

כאמור, בעוד השר ליצמן מקדם את הרחבת מדיניות הבידוד לחלקים נרחבים בעולם, השרים דרעי וכהן מחזיקים בעמדות שונות למדיי. שר הפנים ציין כי "לחובת בידוד רטרואקטיבי ישנה משמעות כלכלית מרחיקת לכת, זה יביא לגידול דרמטי של מספר השוהים בבית". גם השר כהן הביע את דעתו בנושא וטען כי "הרחבה נוספת של הוראות הבידוד תביא אסון כלכלי".

לפי מרבית ההערכות, ראש הממשלה נתניהו הוא שיידרש וצפוי להכריע בסוגיה הרת הגורל - האם ישראל תסגור שעריה לתיירים ותבודד כל אזרח החוזר משהייה כלשהי מחוץ למדינה, או שמא מירב המאמצים יושקעו דווקא בטיפול בתחלואה עצמה, במקום בניסיון להרוויח זמן מול הידבקות שככל הנראה בלתי נמנעת.