חשיבותה של ארוחת הבוקר מעסיקה רבים ולא בכדי מחקרים רבים עוסקים בנושא. ד"ר מאיה רוזמן התייחסה לנושא מספר פעמים בתוכניתה ב-103fm ולדעתה המקצועית, ארוחת בוקר היא ארוחה חשובה שמפסיקה את צום הלילה, ועבור ילדים היא חשובה למניעת הפרעות קשב וריכוז, ובאנשים שעוסקים בפעילות גופנית חשובה למניעת פירוק שרירים. אך ד"ר רוזמן הדגישה לא פעם כי זו לא חובה.

המאזין תהה כיצד יוכל לנפוש בבתי מלון ולהתמודד בצורה הנכונה והבריאה ביותר עם ארוחות הבוקר העשירות, המגוונות והמפתות שמוצעות. הוא ציין כי בארץ הוא מוצא עצמו עומד בפני מגוון סוגי שתיה, גבינות, סלטים ועוד וביקש מד"ר רוזמן שתנחה אותו מה סדר האכילה האופטימלי, אילו מזונות כדאי לאכול ומאילו מזונות עליו להתרחק. בנוסף, תהה כיצד עליו לנהוג בבתי מלון בחו"ל.

ד"ר רוזמן סיפרה למאזין כי נפשה בעבר עם חברה וספרה כמה קלוריות יש בארוחת הבוקר 'הצנועה' שלה. החברה אכלה חביתה, פרוסת גבינה צהובה, כמה כפות קוטג', כמה כפות זיתים, סלט, לחמנייה קטנה, כוס מיץ תפוזים, קפה הפוך וחתיכה קטנה של עוגה, סך הקלוריות הגיע ל-1,300. היא המליצה לכל אדם להתחיל את ארוחת הבוקר במלון עם המזונות בעלי מספר הקלוריות הנמוך ביותר; ירקות, גבינות וביצים. והדגישה כי יש הבדל משמעותי בין ביצים קשות וביצת עין לבין מקושקשת, שכן במרבית המלונות מכינים את המקושקשת מנוזל מפוסטר עם חומרים משמרים.

לדבריה, מתחילים עם הרבה ירקות, עם כל סוגי הסלטים, גם אם יש בהם קצת רוטב זה תמיד יהיה פחות קלוריות מהכול. לאחר מכן כששבעים לאחר הסלטים והגבינות אפשר להתחיל לאכול מעט פחמימות. והוסיפה כי שווה גם לחסוך את הקלוריות של השתיה - קפה, קפה שחור, נס קפה או הפוך על בסיס מים תמיד עדיף על פני קפה על בסיס חלב. "חבל לבזבז דווקא על זה קלוריות כשיש לך מגוון של הרבה דברים מסביב" אמרה ד"ר רוזמן.

"במקום לחמניות, פנקייק, לחמים, קרואסונים ודברים מקמח לבן, עדיף לאכול דייסת שיבולת שועל" אמרה והביעה את דעתה המקצועית גם על מיץ התפוזים שמוצע בכל ארוחת הבוקר. לטענתה, "סביר להניח שהוא לא נסחט באותו רגע" וציינה כי גם במידה ואכן המיץ נסחט מתפוזים הוא כמעט ולא מכיל ויטמינים לאחר שעתיים כך שלמעשה יוצא מצב ששותים כוס עם 100 קלוריות ו-4 כפיות סוכר, ללא ערכים תזונתיים כלל.

בסיום השיחה ד"ר רוזמן השיבה לשאלתו של המאזין לגבי מלונות בחו"ל: "יהיה פחות מבחר ופחות דברים טעימים מאשר בארץ, אם זה פחות טעים אז חבל לבזבז קלוריות - תשמור את זה למסעדה יוקרתית בערב". והמליצה: "תתמקד בחלבונים וירקות בבוקר, תיקח בננה לדרך ואת הקלוריות תשאיר לארוחת ערב טעימה במסעדה שווה".