קואופרטיב התחבורה אגד, באמצעות חברת אגד־היסעים, נערך להפעלת נסיעות שיתופיות באזור חיפה ובירושלים. ל"מעריב" נודע כי החברה הזמינה בימים האחרונים 30 וואנים מסחריים מתוצרת מאן בשווי של כ־9 מיליון שקל. חברת מאן מיוצגת בישראל באמצעות יבואנית הרכב מכשירי תנועה.

התחבורה השיתופית כבר מופעלת באזור גוש דן באמצעות קואופרטיב דן, באמצעות המיזם באבל. הביקוש לשירות הוא גדול על אף שמחירי הנסיעה גבוהים בכ־50% בהשוואה למחירים במוניות שירות, אך נמוכים במחצית בהשוואה לנסיעה במוניות ספיישל. שירות באבל אינו מופעל בסופי שבוע, אך אין מניעה שהשירות החדש של אגד יופעל בחיפה גם בשבתות, שכן מדובר בעיר מעורבת שתחבורה ציבורית פועלת בה גם בסופי שבוע.

הוואנים המסחריים נוחים לנסיעה הרבה יותר מאוטובוסים עם 19 מקומות ישיבה. הצי החדש יאובזר בכל אמצעי הבטיחות, מושבים משודרגים, מיזוג עוצמתי וחיבור WIFI. הזמנת השירות תיעשה באמצעות אפליקציה, כמקובל בשירות באבל.

מאן היא אחת מחברות הרכב הוותיקות והמובילות בעולם. היא מייצרת משאיות, אוטובוסים ורכבים מסחריים, והיא גם ספקית מרכזית של משאיות למגוון גדול ורחב של חברות בתחומים שונים. בשנה האחרונה מכרה החברה 200 וואנים מתוצרתה.

מנכ"ל מכשירי תנועה ומשאיות, יוגב גברי, מסר ל"מעריב": "אנחנו גאים לעמוד בסטנדרטים הגבוהים של חברת אגד־תעבורה בתחום ההסעות. אנחנו משוכנעים שהשילוב של איכות הוואנים, הטכנולוגיה המתקדמת והשירות המקצועי שלנו יצדיק את הבחירה".