ביטול תהלוכת העדלאידע המסורתית בחולון, שזכתה במרוצת השנים לכינוי "העדלאידע של המדינה", הותיר כ־6,000 משתתפים מאוכזבים ו־135 מיצגים ענקיים ומרהיבים במחסנים.אומנם תהלוכות העדלאידע החלו בתל אביב, אך ב־28 השנים האחרונות העדלאידע מזוהה יותר מכל עם חולון, והיא היוותה חלק מהותי ממיתוגה כ"עיר הילדים".

ביום רביעי שעבר, שלושה ימים לפני תחילת עבודות הקמת הבימה המסורתית והמחסומים, הגיעה ההנחיה ממשרד הבריאות האוסרת על קיום אירועים עם למעלה מ־5,000 משתתפים. "התחושה קשה. השנה זו הייתה הפעם ה־28, ועד היום העדלאידע נדחתה רק פעם אחת בשל מזג אוויר גשום", סיפר מנהל העדלאידע בחולון חיים מסיקה.

"כואב לראות את אלפי הילדים, שספרו את הימים עד לתהלוכת העדלאידע. כבר מחודש ספטמבר התחלנו את ההיערכות, והפעם התהלוכה הססגונית הייתה בסימן 80 שנים לעיר חולון", סיפר עוד מסיקה – "כולנו מאוד מאוד מאוכזבים".

"בגלל החורף הגשום, חששנו מאוד ממזג האוויר, אבל הוא דווקא יהיה נעים בפורים. הייתה לפני הבחירות שוב התחממות בעוטף עזה וחששנו מהסלמה, אבל גם זה עבר. בסוף הקורונה גרמה לביטול העדלאידע", סיפר עוד מסיקה – "רק בשבוע שעבר הבאתי מרוסיה עוגה ענקית מתנפחת, שהייתה אמורה להיות אחת מהאטרקציות בעדלאידע".

תקציב העדלאידע בחולון עמד על כ־2 מיליון שקל. לפי ההערכות, כמיליון שקל הושקעו בהיערכות, בתשלומים לספקים ובהכנת המיצגים. "היינו מוכנים לשלם, ורק שתהיה עדלאידע", הוסיף מסיקה, וסיכם באופטימיות: "אני מקווה שהעדלאידע רק תידחה בכמה חודשים ושהתנאים יאפשרו לקיים אותה".