כאילו לא חסרות לציבור דאגות, חששות ובהלה בימים טרופים אלו עם התפשטותו של נגיף הקורונה - ישנם אנשים חצופים שמנצלים כל אירוע כדי לזרוע פאניקה מיותרת שעלולה לגרום לאסון. חשוב שהמשטרה ומערכת האכיפה יציבו את הסיטואציה בראש סדרי העדיפויות שלהם.

למי שטרם הבין, אני מתכוון לכל הודעות הפייק ניוז שבהן נמסר לכאורה דיווח שגוי על חשש לחולה קורונה או על מקומות שבהם לכאורה ביקרו חולים שנדבקו בנגיף. אז אני פונה מכאן אל אותם אנשים חסרי מוח ורגש וקורא להם לחדול לאלתר ממעשיהם. ההודעות הללו מכניסות לא מעט אנשים לחרדה מיותרת ללא שום הצדקה. מדובר בחיי אדם, ביניהם ילדים, נשים הרות וקשישים. 

מעבר לעובדה שמדובר במעשה חסר אחריות, אני בטוח שציון המקומות שאותם פקדו לכאורה מי שאובחנו כנשאים של הנגיף - אף שמדובר בנתונים שקריים - מסבים נזקים עצומים לאותם בתי עסק, נזקים שעלולים להיות בלתי הפיכים.

החיים הם לא בדיחה, ובמיוחד לא בקרב אלו שמתמודדים ביום־יום עם חרדות ובעיות שהחיים זימנו להם. האזרח צריך לקבל את המידע ממשרד הבריאות והוא היחיד שמוסמך למסור דיווח לציבור הרחב על כל חשש לנשא הנגיף, או למקומות שבהם ביקר, כדי להורות למי שהיה באותם מקומות להיכנס לבידוד.

כל כוזב מקפיץ את מספר הפניות במוקד 101 של מד"א, שגם כך קרוב לקריסה. מספיק להתעסק בשטויות על חשבון בריאותם של אנשים ופרנסתם. המשטרה אומנם נכנסה לתמונה, וברגע שיתפרסם המעצר הראשון של אדם שהפיץ פייק ניוז, זה יהווה דוגמה לכל מי שמתעסק בהפצת מידע כוזב ביודעין.