ח"כ איילת שקד (ימינה) שוחחה הבוקר (שלישי) עם ג'ודי שלום ניר מוזס ואראל סג"ל, במסגרת קרנבל פורים ב-103FM. לצד ענייני החג והתחפושות, שקד התייחסה גם לעניינים רציניים יותר - משבר הקורונה, וניסיונה של כחול לבן להקים ממשלת מיעוט.

סג"ל: שלום איילת בוקר טוב, פורים שמח, חגגת? חוגגת היום? ג'ודי – למה התחפשו הילדים?
"חוגגת כן, הילדים כבר גדולים כל מיני שטויות את יודעת הבת שלי התחפשה לגיבורה מהסרט 'היורשים' והבן שלי עשה שטויות עם חברים שלו".

ג'ודי: בני כמה הם?

"15 ו-12"

ג'ודי: בת כמה את?

"44 כמעט".

סג"ל: אל תשאלי.

"יש סודות לפוליטיקאים היום?"

סג"ל: אמרו לי לא לשאול אישה לעולם.

"זה כתוב בויקיפדיה".

סג"ל: אנחנו שומעים שהיום ניסנקורן ועופר שלח נפגשים עם נציגי המשותפת, הבלוק הודיע באופן חד משמעי שגם אם ינסו להקים ממשלה צרה שתהפוך אח"כ לממשלה רחבה, אתם לא מצטרפים אליה. מה האפשרויות שעומדות על הפרק?

"יש אפשרויות רבות. קודם כל, אני לא חושבת שיהיה להם רוב להקים את ממשלת המיעוט המסוכנת שהם רוצים להקים".

ג'ודי: דיברת עם האוזר?

"לא, אני לא אומרת עם מי אני מדברת, אבל לדעתי ההיתכנות להקמת ממשלה כזאת שואפת לאפס, אבל עצם זה שהם עובדים בשביל להקים ממשלה כזאת זה בעיני פשיטת רגל מוסרית אמיתית, כי בסופו של דבר ... אנשי הרשימה המשותפת רובם לא מאמינים שישראל צריכה להיות מדינה יהודית ודמוקרטית, ממש חותרים תחת עצם קיומה".

ג'ודי: גם ביבי רצה להקים ממשלה בתמיכתם.

סג"ל : תוכיחי.

ג'ודי: אפילו המאמר של נתן אשל בעד הערבים.

סג"ל: אז מה זה אומר?

ג'ודי: מקור ראשון עשו מחקר, והם גילו שרק 8% אחוז מערביי ישראל מעניין אותם העניין של המדינה הפלסטינאית.

"יש הבדל בין ערביי ישראל לבין אלה שמייצגים אותם בכנסת. מה לעשות? אני כשרת המשפטים עבדתי עם ערביי ישראל ועשיתי בשבילם דברים שאף אחד לא עשה, אני הראשונה שהתחילה לבנות בית משפט בעיר ערבית, ראיתי שאין אף בית משפט בעיר ערבית, מינית שופטת קאדית ראשונה אישה בבתי הדין השרעי. עשיתי הרבה דברים ביחד עם האוכלוסייה הערבית, אבל הנציגים שלהם בכנסת, חלקם תמוכים באופן פומבי במעשי טרור, חלקם באופן פומבי אומרים שמדינת ישראל לא צריכה להיות מדינה יהודית".

ג'ודי: למה לא שיניתם את החוק?

"החוק הוא מאוד ברור".

ג'ודי: מה הוא אומר?

"החוק אומר שרק מי שמאמין במדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית יכול להיות בכנסת ישראל, זה התחיל מהשופט אהרון ברק, שרידד את הסעיף הזה בחוק".

ג'ודי: אז תתקנו את החוק.

"אפשר למנות שופטים שישפטו לפי מה שכתוב ולא לפי פרשנות וזה מה שעשיתי".

ג'ודי: אבל הם לא עשו את זה.

"השופטים שאני מיניתי יצרו מחנה שמרני והיום יש ארבעה שופטים מול חמישה שחשבו שצריך לפסול את היבא יזבק".

ג'ודי: יו"ר רע"ם אומר הצוות של נתניהו ניהל איתו משא ומתן לתמיכה בממשלת 60 ח"כים ,ח"כ עאבס סיפר היום בגל"צ שבסוף אפריל למאי 2019 ניהל משא ומתן עם ח"כ מיקי זוהר נתן אשל ושר בכיר בליכוד ההצעה כללה תמיכה עקיפה בממשלת 60 ח"כים בראשות נתניהו תוך הסכמת רע"ם שלא להצביע נגד הממשלה.

סג"ל: איפה זה כתוב? ניהלתי אתמול שיחות עם עדא תומא סלימאן ואחרים , הוא לא אמר את זה הבוקר זה דבר ישן שהגיע , זה לא מהבוקר ואני לא אכנס איתך לתוך הנושא הזה. אח"כ הכחישו וגם מכחישים באופן רשמי . אני לא מתייחס ליוזמות פרטיות של אדם כזה או אחר ולמאמרים בעיתון. אני מכיר את הנפשות הפועלות וקצת יודע מה קורה. ח"כ שקד, בסופו של דבר יש ידיעה שהאוזר והנדל לא מתכוונים להצביע בעד ממשלה צרה והם מוכנים לשאת בתוצאות וכו',  לאן זה לוקח אותנו?

ג'ודי: האם נראה אותך בליכוד בבחירות רביעיות?

"אני מאוד מקווה שהפוליטיקאים ייקחו אחריות באמת וימנעו מאיתנו מערכת בחירות רביעית ,אם אתם שואלים אותי יש שתי אפשרויות: או שתקום ממשלת אחדות והמפלגות הגדולות, ובעיקר כחול לבן תתעשת על עצמה ותבין ש'פארסת' ממשלת המיעוט קרסה להם. מי ראשון? בוודאי שנתניהו, מכיוון יש לו 58 מנדטים מאחוריו, אז או שכחול לבן יתעשתו ויקימו ממשלת אחדות או שעמיר פרץ יתעשת ויקים ממשלת אחדות. 

"אני לא מבינה למה מפלגת העבודה צריכה להיות האסקופה הנדרסת של כחול לבן? אני חושבת שגוש הימין יכול להקים ממשלת אחדות גם עם מפלגת העבודה, סך הכול, הם יקבלו גם תפקידים בכירים וכמובן זכות וטו על כל חקיקה כמו ממשלת אחדות. אין שום סיבה לא לעשות את זה. אחד משניהם, או עמיר פרץ או בני גנץ, צריך באמת לתפוס את עצמו ולהבין שהציבור בחר בנתניהו כראש ממשלה, אלה תוצאות הבחירות ולכן אחד מהם צריך להוציא את המדינה מהפלונטר הזה".

ג'ודי: התחמקת מקודם, נפגשת עם יועז הנדל וצביקה האוזר?

"אני אמשיך להתחמק, אני לא מספרת בתקשורת פגישות שאני עושה עם פוליטיקאים".

ג'ודי: היא הייתה אומרת לא אם זה לא היה קורה.

סגל: משבר הקורונה, ההתנהלות נכון להיום כפי שאת רואה אותה, את בעדה או שאנחנו בעודף היסטריה?

"הגישה נכונה כי היא מונעת התפרצות אבל צריך יחד עם זה להסביר לאנשים שהם יכולים להתנהל כרגיל, הייתי במסעדות אתמול ושלשום ושאלתי את בעלי המסעדה מה קורה אצלם והם אמרו לי 30% פחות. אין סיבה לא לצאת למסעדות או לאירועים כמובן לא של 5,00 איש אבל של עד 400 , צריך להמשיך את החיים כרגיל.

"אנחנו צריכים להבין שחוץ מחברות התעופה וסוכני הנסיעות שנמצאים במצוקה קשה, גם עסקים קטנים במדינת ישראל על סף קריסה וזה סתם רק מפחד והיסטריה. אנשים צריכים להמשיך להתנהל כרגיל רק לשטוף ידיים טוב ולא להתנשק. אין סיבה לא לצאת ולבלות ולהמשיך להניע את כלכלת ישראל".

סגל: סיפור מצחיק בכנסת?

ג'ודי: הכנסת זה מקום עצוב, בלי אוויר.

"יש משהו במה שאת אומרת, את צודקת. צריך לדעת שהיחסים בסוף בינינו, בין חברי הכנסת, הם סך הכול יחסים טובים, ואנחנו יודעים לצחוק אחד עם השני. למרות שהרבה פעמים בתקשורת אנחנו מתנגחים אחד עם השני, אז מערכת היחסים סך הכול בכללי היא מערכת יחסים טובה בין האנשים. יש גם סיפורים מצחיקים אבל כרגע אני לא זוכרת".

סגל: אני חושב שהעיתונאים יותר מסוכסכים בנינו מחברי הכנסת.

"גם כשאנחנו חלוקים ומתכסחים באולפנים ביום יום, אנחנו סך הכול ביחסים טובים אחד עם השני".

ג'ודי: אני חושבת שאם לא תהיה ממשלה, אני מאוד ממליצה לאנשי הליכוד לחטוף אותך אליהם.

"עמיר פרץ או בני גנץ , אחד משניהם צריך לתפוס את עצמו כי יש לנו מדינה לנהל".

ג'ודי: למה ביבי לא?

"כי הוא מוכן לשבת איתם - אין לו בעיה. הם פוסלים אותו, לא הוא אותם".

סג"ל: יש להאוזר והנדל מקום בימינה?

"אני לא עושה את העסקאות האלה מעל גלי הרדיו, הם הודיעו שהם בכחול לבן. זה לא סוד, אנחנו רצינו בעבר שהם יעברו אלינו. כמובן שאני חושבת שזה המקום הטבעי שלהם, אבל כרגע הם נמצאים בכחול לבן".