לקראת הפגישה המתוכננת להיערך היום (שלישי) בין נציגי כחול לבן וראשי הרשימה המשותפת, העניק יו"ר רע"מ, ח"כ מנסור עבאס, ראיון לרדיו א-שאמס והתייחס למגעים בין המפלגות.

עבאס הסביר כי המשא ומתן עם כחול לבן הוא מעבר להמלצה על בני גנץ כמועמד לראשות הממשלה, ומטרתו לגבש הסכם רחב יותר, שיכול להוביל להקמת גוש חוסם, עם הסכמות רחבות בסוגיות אזרחיות ומדיניות. לדבריו, הפגישה המתוכננת היום היא תוצר של משא ומתן ומגעים וגישושים שהתרחשו בימים האחרונים.

כזכור, יו"ר כחול לבן בני גנץ שוחח אמש עם יושבי ראש סיעת הרשימה המשותפת, חברי הכנסת איימן עודה ואחמד טיבי כמו גם עם יו"ר מפלגת רע"מ, ח"כ מנסור עבאס. מכחול לבן, המנסה לקבל את המלצת חבריה לתמיכת ממשלה בראשות גנץ נמסר: "בשיחות, חזר גנץ על כוונתו להקים ממשלה שתשרת את כל אזרחי ישראל,יהודים וערבים, ולפעול בכדי למנוע מערכת בחירות רביעית". למעריב אונליין נודע כי בשיחותיו עם ראשי המשותפת (למעט מפלגת בל"ד), מסר גנץ כי "צוותים מטעם כחול לבן מבקשים להפגש עם צוותים מטעם הרשימה המשותפת". ח"כ עבאס מסר בתגובה ל"מעריב": "מדובר בצעד חיובי, חשוב ובכיוון הנכון".

כמו כן, הגיב ח"כ עבאס לדבריו של ח"כ יאיר לפיד מכחול לבן, שאמר כי הרשימה המשותפת תצביע רק בעד הקמת ממשלת המיעוט ולא תשתתף בה מעבר לכך, והבהיר כי "אין לנו אשליות, גם כאשר כחול לבן פונים למשותפת הם עם רגל אחת אחורה, ומחוסר ברירה לוקחים אותנו בחשבון. הציבור הערבי בחר ברשימה המשותפת ב-87% מקולות המצביעים, אנחנו נמשיך להיאבק על ההכרה במעמדינו האזרחי, ועל הלגיטימיות להיות שותפים ומשפיעים".