שר החוץ ישראל כ"ץ הנחה היום (שלישי) את משרד החוץ להתחיל לעבוד במתכונת ״חירום-קורונה״ שתכסה את כל נציגויות ישראל בעולם. בנוהל החדש ינקטו הצעדים הבאים:

-חיתוכי מצב יתקיימו עם כל המרחבים הגיאוגרפיים על מנת לקבל תמונת מצב עדכנית לגבי מצב התפשטות המגיפה בכל אחת מהזירות.

- מרכז המצב של משרד החוץ מכין דו"ח יומי המבוסס על דיווחי השגרירויות לגבי מצב המחלה בגזרותיהם. *דגש מיוחד מושם על סגירת מוסדות החינוך במדינות, ביטול אירועים, ביטול טיסות וכמובן מספר החולים והמתים מהמחלה, כמו גם על הצעדים שננקטים על ידי השלטונות המקומיים על מנת למנוע התפשטות המגפה. *

- הועברו הנחיות מיוחדות לנציגויות הכוללות הנחיות הבידוד כפי שנקבעו ע"י משרד הבריאות בארץ. הנחיות ספציפיות מבחינת מיגון ניתנו לצוות הביטחון של הנציגות ולמחלקות הקונסולריות הבאות במגע עם אזרחים המגיעים לנציגויות לצורך קבלת מסמכי נסיעה, ויזות או אישורי מסמכים. 

ברוח הנחיות אלו הוחלט על צמצום פעילות במרחב הציבורי, כולל קיום טקסי יום השואה ויום הזיכרון לחללי צה"ל בצורה מצומצמת וביטול קבלות הפנים הגדולות של יום העצמאות. כמו כן הוחלט על צימצום נסיעות בתוך מדינות השירות.
   
- *במדינות בהן קיימת התפרצות משמעותית של המחלה יאפשר משרד החוץ עזיבת משפחות הדיפלומטים (כמובן תוך שמירה על הנחיות הבידוד עם הגעתן לארץ) ובמקרים מסויימים יאפשר עבודה מהבית על מנת למנוע שימוש צוות הנציגות בתחבורה ציבורית המעלה את הסיכון להידבקות. * (אפשר לציין את איטליה. חשוב להדגיש שלא מפנים את הדיפלומטים אלא רק את ביי המשפחה). אפשרות שנלקחת בחשבון היא עבודה בצוותים שילדים בנציגויות (רק עובדים חיוניים).

גם במטה משהח מתבצעת היערכות לאפשרויות של בידוד נרחב ועבודה בצוות מצומצם ועבודה מבתי העובדים. הבחינה נעשית על בסיס יומי ובין היתר נלקחים בחשבון הצעדים שמשרדי חוץ ומדינות נוספות נוקטים

שר החוץ ישראל כ"ץ: ״משרד החוץ מחוייב לשמור על שליחי מדינת ישראל בעולם ותנקוט בכל הצעדים הדרושים למנוע הידבקותם בנגיף ופגיעה בעבודת הנציגויות״.