בדרך לעריקה ראשונה לימין? בכירים במערכת הפוליטית החלו להגיב לפרסום ההצהרה של חברת הכנסת אורלי לוי אבקסיס הערב (שלישי), כי כנציגת "גשר" בסיעה המאוחדת היא איננה מחוייבת עוד לשותפות עם מפלגת מרצ, ותתנגד לממשלת מיעוט בראשות בני גנץ, שתושבע בתמיכת הרשימה המשותפת.

יושב ראש מפלגת מרצ ומספר 3 באיחוד העבודה-גשר-מרצ, חבר הכנסת ניצן הורוביץ, תקף ברשת הטוויטר את אמרותיה של חברת סיעתו: "ח״כ אורלי לוי צריכה להחזיר את המנדט. דבריה חסרי אחריות ומקוממים. לאורך כל הבחירות, חברי העבודה-גשר-מרצ, כולל היא עצמה, הבהירו את תמיכתם בהקמת ממשלה צרה בראשות גנץ ובתמיכת הרשימה המשותפת. התנערות מהבטחה זו היא יריקה בפרצוף המצביעים. עליה לפנות את המקום שקיבלה בזכות מצביעי השמאל".

חברת הכנסת תמר זנדברג, לשעבר יושבת ראש מרצ, צייצה בחשבון הטוויטר שלה בתגובה לדבריה של אורלי לוי אבקסיס: "אוי לבושה.היחס של אורלי לוי לנציגות נבחרת של הציבור הערבי מחפירה וגזענית. העובדה שנבחרה לכנסת על הגב שלנו - בקולות של אנשי ונשות שמאל שמחויבים גם לממשלה של גנץ וגם ושותפות יהודית ערבית - מחייבת אותה לפנות את מקומה ולהתפטר. אין לה מנדט למנוע ממשלת שמאל".

‏הבכיר לשעבר במרצ, יריב אופנהיימר, תקף חריפות את דבריה של לוי: "אורלי לוי כשלה בהתמודדות האישית שלה, לא עברה את אחוז החסימה בסיבוב הראשון וניצלו חייה הפוליטיים בזכות קולות השמאל. מן ההגינות להתפטר מהכנסת עוד הערב ולהחזיר את המנדט. נשמח לראות בכנסת בחזרה את אילן גלאון".

חבר הכנסת לשעבר מוסי רז, הגיב בשורת ציוצים זועמים להצהרתה של לוי אבקסיס. תחילה תיאר זאת כ"בושה וחרפה, לא יודע לאן להוליך את הבושה". לאחר מכן, הגדיל לעשות והוסיף: "אורלי לוי התפטרי".

לעומתם, שרת התפוצות ציפי חוטובלי מהליכוד שמחה לשמוע על הצהרתה של לוי אבקסיס ואף הפיחה תקווה כי היא איננה היחידה שתערוק ממחנה השמאל: "אורלי לוי עשתה הערב את המעשה הנכון מוסרית. לצד ההתנגדות הפנימית בכחול לבן של יועז הנדל וצביקה האוזר, הפוליטיקה הישראלית מתחלקת היום בין אילו שמבינים שעוד יש ציונות, ומצפון לבין אילו שמוכנים למכור הכל בשביל לגנוב בחירות".

גם חבר הכנסת והשר לענייני ירושלים ומורשת, זאב אלקין, קיבל את דבריה של לוי אבקסיס באווירה חיובית יותר: "ונהפוך הוא! הרעיון ההזוי של ממשלת המיעוט, שתהיה תלויה באחמד טיבי וחבריו, כנראה מת בפורים הזה. פורים שמח!".