מקום לאופטימיות? הרשויות בסין דיווחו היום (רביעי) על הקלות בהנחיות לתושבי במחוז חוביי ובעיר ווהאן, שהיוו את המוקד הראשוני להתפרצות נגיף הקורונה. לפי הדיווח, מקומות עבודה בתעשיות בעלות חשיבות לאומית ובינלאומית ייפתחו מחדש, בכפוף לאישור רשמי. בתוך כך, מסרו כי הסגר על יציאה וכניסה אל המחוז נותר בעינו.

ההנחיות האחרונות ניתנו בצל נסיגה במספר הנדבקים בימים האחרונים, והן הורחבו גם לאזורים נוספים ברחבי המדינה, שם הודיעו על הורדה בדרגת כוננות החירום הארצית במספר מוקדים. נכון לרגע זה, מספר החולים בתחומי המעצמה האסיאתית עומד על 80,778, ומספר הקורבנות על 3,158.  

התפשטות הווירוס הקטלני נמשכת, ובעיתון ה"טיימס" הבריטי דווח הלילה כי שרת הבריאות הזוטרה בבריטניה, נדין דוריז, אובחנה כחולה בנגיף הקורונה. על פי הדיווח, השרה שנמצאת בבידוד נפגשה בשבוע האחרון עם מאות בני אדם בפרלמנט הלונדוני, ואף הייתה נוכחת באירוע בו נכח גם ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון.

בתוך כך דווח כי שר הבריאות הטורקי הודיע על מקרה ראשון של הידבקות בנגיף הקורונה בארצו, וכי הרשויות בג'מייקה דיווחו גם הן על מקרה ראשון של הידבקות במדינה.

במקביל דיווחה סין על  24 מקרי הידבקות נוספים בנגיף, רובם בעיר ווהאן המהווה את מוקד התפרצות הנגיף. מדובר בעלייה קלה במספר הנדבקים, לאחר שביממה הקודמת דווח על 19 מקרים חדשים של הידבקות. מניין הנדבקים הכולל בסין עומד נכון לעכשיו על 80,778. ביממה האחרונה מתו עוד 22 בני אדם לאחר שנדבקו בנגיף הקטלני, על כן מניין הקורבנות בסין עומד על 3,158 בני אדם.

בוריס ג'ונסון (צילום: REUTERS/Dylan Martinez)
בוריס ג'ונסון (צילום: REUTERS/Dylan Martinez)

מוקדם יותר הלילה הודיע המרכז לבקרת מחלות ומניעתן בקוריאה הדרומית כי 242 מקרים נוספים של הידבקות בנגיף הקורונה זוהו במדינה. בכך, עלה מספר החולים בקוריאה הדרומית ל-7,755.

אתמול דווח כי נשיא ארה"ב דונלד טראמפ נמנע מלעבור בדיקות לאבחון נגיף הקורונה, אף שלפחות שלושה פוליטיקאים רפובליקנים שהיו בסביבתו בימים האחרונים נכנסו לבידוד עצמי בבתיהם בעקבות מגע עם אדם שאובחן כנשא הנגיף.

חבר הקונגרס מאט גאטץ, שבשבוע שעבר צחק על בהלת הקורונה והצטלם עם מסכת גז, הודיע שהוא נכנס לבידוד עצמי אחרי שהתברר כי לפני כעשרה ימים, במהלך כינוס CPAC השמרני, הוא היה בקרבת אדם שאובחן כנגוע בנגיף. ההודעה של גאטץ פורסמה זמן קצר לאחר שחזר לוושינגטון מפלורידה במטוס הנשיאותי.

חבר הקונגרס דאג קולינס, שתועד לוחץ ידיים עם הנשיא ביום שישי האחרון, הודיע ביום שני כי הוא נכנס לבידוד בעקבות מפגש עם אותו משתתף בכינוס CPAC, וכך גם חבר הקונגרס מארק מדואז, שמונה בסוף השבוע לראש הסגל החדש של הבית הלבן.

למרות זאת, הנשיא טראמפ, שגם הוא נכח בכינוס, אינו מתרגש וממשיך בעיסוקיו כרגיל. בבית הלבן הבהירו כי הוא לא נבדק לאיתור הנגיף בטענה כי "הוא לא היה בקשר ממושך עם חולים ידועים בנגיף, ואין לו סימפטומים. הנשיא טראמפ במצב בריאות מצוין והרופא שלו ימשיך להשגיח עליו מקרוב".

בינתיים מוסיף מספר הנדבקים בארה"ב לעלות ואתמול דיווחה ניו ג'רזי על מקרה מוות ראשון בשטחה. מושל ניו יורק, אנדרו קואומו, הודיע  כי ישלח את המשמר הלאומי לעיירה ניו רושל במחוז ווסטצ'סטר במדינת ניו יורק לסייע בסגירת מרחבים ציבוריים אחרי שנרשמו באזור יותר ממאה מקרי הידבקות בימים האחרונים בשל חשיפה לעורך דין יהודי שהיה הנשא השני שהתגלה שם.

באיטליה החל אתמול יישום צעדי ההסגר על כל מחוזות המדינה ורחובות הערים הפכו לשוממים. גם כיכר סנט פטרוס בוותיקן נסגרה לקהל. לעומת זאת במקומות מסוימים השתרכו תורים ליד חנויות הסופרמרקט, בניגוד להנחיות על מניעת התקהלויות.

סין, שם נרשמו אתמול רק 19 מקרי הידבקות חדשים, סיפקה אתמול סימן נוסף להצלחתה במאבק נגד הנגיף באמצעות ביקור שערך נשיא המדינה שי ג'ינפינג בעיר ווהאן, שבה החלה ההתפרצות. הוא פקד את בית החולים המיוחד שהוקם בתוך עשרה ימים לטיפול בנשאי הנגיף, נפגש עם צוותים רפואיים והודה להם על עבודתם. הוא הדגיש כי למרות המגמה החיובית בעצירת התפשטות הנגיף עדיין יש הכרח להמשיך במאמצי המניעה. שי נועד עם תושבים מקומיים ואמר כי הם הפגינו את "העוצמה והרוח של סין" בעמידתם בפני האתגר.

הידיעה ששר התרבות בממשלת צרפת פרנק ריסטר הוא אחד מ־1,412 הצרפתים שנתגלה אצלם נגיף הקורונה היכתה את הציבור המקומי בהלם. זאת, אף שקודם כבר נכללו ברשימה חמישה חברי פרלמנט ואחד מהם מאושפז במצב קשה עם עוד 65 נדבקים בנגיף, שכבר הביא למותם של 30 איש. גם שרת המשפטים ניקול בלובה עברה אתמול בדיקה לגילוי הנגיף הקורונה לאחר שהתבטאו אצלה סימני המחלה. תוצאות בדיקתה של בלובה היו אמורות להיוודע אמש.