פסטיבל קואצ'לה בקליפורניה, אחד מאירועי המוזיקה השנתיים הגדולים והפופולריים בעולם, הצטרף לרשימת האירועים ההמוניים שבוטלו עקב מגיפת הקורונה. המארגנים הודיעו על דחיית הפסטיבל בחצי שנה.

הפסטיבל נועד להתקיים בסופי השבוע ב־10 וב־17 באפריל, אולם אחרי שהתגלו מקרי הידבקות בקורונה במחוזות סמוכים וגבר החשש מהתפשטות הנגיף, הוחלט לדחות את האירוע לאוקטובר. קדמה לכך עצומה שקראה לביטולו הכולל של האירוע וגרפה יותר מ־15 אלף חתימות מסוף השבוע האחרון.

במקביל ביטלה מדונה שתי הופעות שלה שהיו מתוכננות להתקיים בפריז אמש והערב, מיילי סיירווס ביטלה סיור הופעות שלה באוסטרליה, ולהקת פרל ג'אם החליטה לבטל את הסיור שלה בצפון אמריקה שתוכנן להתחיל בשבוע הבא ולכלול 17 הופעות. "הסיכון פשוט גבוה מדי", נמסר מטעם הלהקה.

על רקע החרפת משבר הקורונה וההחלטה של מדינות רבות להגביל את מספר הנוכחים באירועים פומביים או לאסור אותם לחלוטין, מתארכת רשימת הפסטיבלים, המופעים, הכנסים הבינלאומיים ואירועי הספורט שבוטלו או נדחו למועד בלתי ידוע.  רשימת הביטולים כוללת את חגיגות סנט פטריק הקדוש באירלנד ובבוסטון, פסטיבל פריחת הדובדבן ביפן, אירוע הטכנולוגיה והמוזיקה SXSW בטקסס, פסטיבלי ספרים בינלאומיים, תערוכת הטכנולוגיה בברצלונה, תערוכת הרכב בשווייץ וכנסי המפתחים של ענקיות הטכנולוגיה גוגל ופייסבוק.

הקורונה באיטליה: חיטוי אצטדיון (צילום: Ciro De Luca, REUTERS)
הקורונה באיטליה: חיטוי אצטדיון (צילום: Ciro De Luca, REUTERS)

בתוך כך החליטו אולפני קולנוע לדחות הפצה של סרטים, כדוגמת הסרט החדש בסדרת ג'יימס בונד, וענף הקולנוע הסיני - אחד המכניסים בעולם - נמצא בהקפאה כבר קרוב לחודשיים. הסרט "קדימה" של אולפני פיקסר שיצא בסוף השבוע שעבר הניב את ההכנסות הנמוכות אי פעם עבור פיקסר עם סכום של 39 מיליון דולר בארה"ב ו־28 מיליון דולר בלבד בחו"ל, בין השאר בשל סגירת בתי הקולנוע בסין ובאיטליה.

הדלקת הלפיד האולימפי ביוון, אירוע הפתיחה של המרוץ לקראת משחקי טוקיו 2020 שתוכנן ליולי, תתקיים מחר ללא קהל, לראשונה מאז 1984. עדיין לא ברור מה יעלה בגורל המשחקים האולימפיים, שכן הוועד האולימפי הבינלאומי והוועדה המארגנת עדיין מנסים לשדר ביטחון שהם יתקיימו במועד, תוך נקיטת צעדים להגנה על המשתתפים. גם גורלם של האירוויזיון בהולנד, שאמור להיערך במאי, ושל אליפות אירופה בכדורגל (יורו 2020), שתחל ביוני, עדיין לא ברור.