שגרת ההתגוננות נמשכת: במחוז לומברדה שבצפון איטליה, אשר נחשב למוקד התפרצות משמעותי של נגיף הקורונה, אישרו הערב (רביעי) כי במהלך היממה האחרונה נרשמו 149 מקרי מוות חדשים בשטח המחוז. אמש דווח כי מספר הקורבנות עומד על 468 בני אדם, והיום כבר זינק ל-617 - היממה הקטלנית ביותר מבחינת מקרי המוות מנגיף ה-COVID 19 בלומברדה.

איטליה נחשבת למדינה עם מספר הנדבקים הרב ביותר ביבשת אירופה, כמו גם מספר הנדבקים הגבוה ביותר מחוץ לסין ולקוריאה הדרומית, שהיוותה את מוקד התפרצותה השני בגודלו למחלה. 

במדינת וושינגטון שבארה"ב נרשמה החמרה נוספת בהנחיות רשויות הבריאות - שקראו לבטל התכנסויות של למעלה מ-1000 בני אדם, ולהימנע מיציאות למקומות הומים במידה והם לא חיוניים.

מוקדם יותר הודיע ראש ממשלת פולין, מטאוש מורבייצקי, על החלטתו לסגור את כל בתי הספר, האוניברסיטאות, בתי הקולנוע והמוזיאונים במדינה למשך שבועיים. עד כה זוהו במדינה 26 מקרים של הידבקות בקורונה.

באופן דומה, גם ראש עיריית קייב, בירת אוקראינה, הודיע על סגירת כל בתי הספר והאוניברסיטאות בעיר עד סוף מרץ כדי למנוע את התפשטות הנגיף. הוא ציין כי העירייה תגביל גם קיום אירועים המוניים בבירה, כולל הופעות וכנסים, כאשר בנוסף ייסגרו בתי קולנוע וקניונים. 

בתוך כך,  משרד הבריאות בבלגיה דיווח הבוקר על מוות ראשון של חולה שנדבק בנגיף הקטלני, כאשר לפי הדיווח מדובר באדם בן 90. כמו כן, שר הבריאות הטורקי הודיע על מקרה ראשון של הידבקות בנגיף הקורונה בארצו. 

במקביל, משרד הבריאות של בחריין ציין כי נרשמו השבוע 77 מקרים נוספים של הידבקות בקורונה במדינה. מספר החולים במדינה עומד כעת על 189. מוקדם יותר הרשויות בג'מייקה דיווחו גם הן על מקרה ראשון של הידבקות במדינה.

התפשטות הווירוס הקטלני נמשכת גם בבריטניה, ובעיתון ה"טיימס" הבריטי דווח הלילה כי שרת הבריאות הזוטרה בבריטניה, נדין דוריז, אובחנה כחולה בנגיף הקורונה. על פי הדיווח, השרה שנמצאת בבידוד נפגשה בשבוע האחרון עם מאות בני אדם בפרלמנט הלונדוני, ואף הייתה נוכחת באירוע בו נכח גם ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון.

מנגד, הרשויות בסין דיווחו על הקלות בהנחיות לתושבי במחוז חוביי ובעיר ווהאן, שהיוו את המוקד הראשוני להתפרצות נגיף הקורונה. לפי הדיווח, מקומות עבודה בתעשיות בעלות חשיבות לאומית ובינלאומית ייפתחו מחדש, בכפוף לאישור רשמי. עם זאת, ההסגר על יציאה וכניסה אל המחוז נותר בעינו.

ההנחיות האחרונות ניתנו בצל נסיגה במספר הנדבקים בימים האחרונים, והן הורחבו גם לאזורים נוספים ברחבי המדינה, שם הודיעו על הורדה בדרגת כוננות החירום הארצית במספר מוקדים. נכון להיום, מספר החולים בתחומי המעצמה האסיאתית עומד על 80,778, ומספר הקורבנות על 3,158.