ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר האוצר, משה כחלון, התייחסו היום (רביעי) בהצהרות מיוחדות להשפעת נגיף הקורונה על המשק, והכריזו כי "נקצה 10 מיליארד שקלים לייצוב המשק". נתניהו אמר כי "לקורונה יש השפעה כלכלית גדולה על המשק, אך אנחנו נכנסים למשבר במצב טוב יותר מרוב הכלכלות בעולם".

לדבריו, "לקורונה יש השפעה כלכלית גדולה על המשק. אנחנו נכנסים למשבר במצב טוב, המצב שלנו טוב יותר מרוב הכלכלות בעולם. עם זאת, יש כאן אתגר, אבל אנחנו מאמינים שנוכל לצלוח אותו בשלום. מטרתנו היא לאפשר תפקוד רציף של המשק, ואת זה נעשה באמצעות חבילה מיידית של 10 מיליארד שקל. נתנו 4 ואנחנו מוסיפים היום עוד 6 במטרה לייצב את המשק. ככל שנידרש, ניתן סיוע נוסף. נוסיף מיליארד שקל לבריאות. אנחנו מדברים כאן על הצלת חיים".

"אנחנו נכנסים למשבר כשהמשק במצב טוב, למרות שאנחנו רואים דיווחים על פיטורים", אמר כחלון בפתח דבריו. "מדובר באירוע גלובלי ולא רק במדינת ישראל. הצמיחה הגבוהה לאורך כל השנים מסייעת לנו להתמודד עם זה. מדי יום אנו מקיימים ישיבות ביחד. יש לנו צוות שמסייע לנו מחוץ לממשלה, צוות בכירים שעשו משהו בחיים שלהם הם גוייסו להביא את דעתם".

יוסי פתאל, מנכ"ל לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל, הגיב להצהרת ראש הממשלה, ומסר כי "זו טעות לתעדף את ענף התעופה מבלי להתחשב במארגני התיירות הנכנסת שאחראים להביא את התיירים למטוסים. בלעדינו התוכנית להצלת התעופה לא תהיה שלמה. אנחנו צריכים להיות בין הראשונים בסדר העדיפויות כי בלעדינו לא יהיו תיירים למטוסים ולבתי המלון".

"אנו דורשים מראש הממשלה להקצות תקציב מיוחד לטיפול בענף זה הצפוי לאבד כ 3.5 מיליון תיירים בישראל בשנה הנוכחית, כתוצאה ממשבר הקורונה" הצהיר פתאל והוסיף כי הם "מצפים שראש הממשלה יורה למשרד האוצר לשלב את הצלת מארגני התיירות בכל תכנית הצלה".